Ads Top

Intercom verbetert gebruiksgemak liften station Eindhoven

ProRail en NS hebben de dienstliften op station Eindhoven voorzien van een intercomsysteem. Ook hebben de liften een nieuwe laag verf gekregen en hangen er aan de binnenzijde van de liften nieuwe afbeeldingen van Eindhoven. Dankzij de intercom kunnen reizigers die afhankelijk zijn van de lift, vanaf het perron direct contact leggen met de servicemedewerkers van NS op het station. Deze komen dan zo snel mogelijk ter plaatse om hen in de lift te begeleiden.
De dienstliften op station Eindhoven kunnen niet zelfstandig worden bediend. Mensen die van de lift gebruik willen maken, kunnen hiervoor een afspraak maken en worden dan opgevangen en begeleid door de servicemedewerkers van NS. Zonder afspraak moesten mensen tot nu toe zelf op zoek naar een medewerker die hun verder kon helpen. Dat hoeft niet meer. Wanneer mensen al op het perron zijn, kunnen ze via de intercom direct contact leggen met de servicemedewerkers, zodat er zo snel mogelijk iemand ter plaatse komt. Wanneer mensen van buiten het station naar de perrons toe willen, blijft het maken van een afspraak wel noodzakelijk.
Station Eindhoven is uit haar jasje gegroeid en wordt op dit moment grondig verbouwd. Het station krijgt een nieuwe, 13 meter brede reizigerspassage met aan weerszijde winkels en horecagelegenheden. Er komen liften en op- en neergaande roltrappen naar alle perrons, zodat iedereen zelfstandig kan reizen. Op dit moment wordt gebouwd aan het eerste deel van de nieuwe onderdoorgang.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.