Rover-Haarlem geschokt door plannen NS
Rover-Haarlem vindt het onbegrijpelijk dat NS per 2015 het treinaanbod tussen Alkmaar, Haarlem en Amsterdam wil versoberen. Dit voorstel lost de overvolle treinen in deze regio niet op en zorgt voor extra reistijd.
NS heeft aangekondigd volgend jaar te gaan snijden in de dienstregeling tussen Alkmaar, Haarlem en Amsterdam. Door de Intercity Alkmaar-Haarlem te degraderen tot stoptrein, en de stoptrein Uitgeest-Haarlem-Amsterdam alleen nog in de spits te laten rijden, houdt NS geld en materieel over.
Rover-Haarlem voelt niets voor de plannen: “Het aantal mensen in de driehoek Alkmaar-Haarlem-Amsterdam groeit jaarlijks. De volle treinen tussen Haarlem-Alkmaar en Uitgeest-Amsterdam tonen dit aan. NS moet dan juist niet gaan bezuinigen door volle treinen op nog meer stations te laten stoppen en een groot deel van de dag in het treinaanbod te snijden”. Rover wil juist dat er meer en langere treinen gaan rijden.
Weliswaar krijgen de inwoners van Heemskerk en de kleine stations Bloemendaal, Santpoort-Zuid, Santpoort-Noord en Driehuis straks 4x per uur in de spits een trein, maar dit weegt volgens Rover-Haarlem niet op tegen de nadelen: “Een volle trein laten stoppen op alle stations is zinloos en frustrerend: de reizigers in die trein moeten dan nog langer hutje-mutje staan. En er kan niemand instappen: vol is vol”.
NS heeft aangekondigd volgend jaar te gaan snijden in de dienstregeling tussen Alkmaar, Haarlem en Amsterdam. Door de Intercity Alkmaar-Haarlem te degraderen tot stoptrein, en de stoptrein Uitgeest-Haarlem-Amsterdam alleen nog in de spits te laten rijden, houdt NS geld en materieel over.
Rover-Haarlem voelt niets voor de plannen: “Het aantal mensen in de driehoek Alkmaar-Haarlem-Amsterdam groeit jaarlijks. De volle treinen tussen Haarlem-Alkmaar en Uitgeest-Amsterdam tonen dit aan. NS moet dan juist niet gaan bezuinigen door volle treinen op nog meer stations te laten stoppen en een groot deel van de dag in het treinaanbod te snijden”. Rover wil juist dat er meer en langere treinen gaan rijden.
Weliswaar krijgen de inwoners van Heemskerk en de kleine stations Bloemendaal, Santpoort-Zuid, Santpoort-Noord en Driehuis straks 4x per uur in de spits een trein, maar dit weegt volgens Rover-Haarlem niet op tegen de nadelen: “Een volle trein laten stoppen op alle stations is zinloos en frustrerend: de reizigers in die trein moeten dan nog langer hutje-mutje staan. En er kan niemand instappen: vol is vol”.
Geen opmerkingen: