NS start proef met de Hulpkaart
NS is een proef gestart op Utrecht Centraal met de Hulpkaart. Kwetsbare reizigers kunnen door het tonen van de Hulpkaart laten zien wat zij nodig hebben en op die manier de juiste ondersteuning krijgen.
NS start het initiatief voor de proef in samenwerking met Steunpunt GGZ, VNG en MEE. MEE organiseerde ter voorbereiding meerdere bijeenkomsten voor NS-medewerkers van Veiligheid & Service.
Een paar dagen per week zal er een ervaringsdeskundige van Steunpunt GGZ op het station aanwezig zijn om een Hulpkaart op te stellen voor mensen die hier interesse in hebben.
De Hulpkaart is een opvouwbaar kaartje ter grootte van een bankpas. Hierop staat wie de contactpersoon is en wat mensen die de kaart zien wel of juist niet kunnen doen. Zo biedt de Hulpkaart de kaarthouder de mogelijkheid regie te houden in situaties waarin hij/zij zelf even geen woorden heeft, en geeft de Hulpkaart houvast aan mensen die een ander wel willen helpen, maar niet altijd weten hoe.
NS start het initiatief voor de proef in samenwerking met Steunpunt GGZ, VNG en MEE. MEE organiseerde ter voorbereiding meerdere bijeenkomsten voor NS-medewerkers van Veiligheid & Service.
Een paar dagen per week zal er een ervaringsdeskundige van Steunpunt GGZ op het station aanwezig zijn om een Hulpkaart op te stellen voor mensen die hier interesse in hebben.
De Hulpkaart is een opvouwbaar kaartje ter grootte van een bankpas. Hierop staat wie de contactpersoon is en wat mensen die de kaart zien wel of juist niet kunnen doen. Zo biedt de Hulpkaart de kaarthouder de mogelijkheid regie te houden in situaties waarin hij/zij zelf even geen woorden heeft, en geeft de Hulpkaart houvast aan mensen die een ander wel willen helpen, maar niet altijd weten hoe.
Geen opmerkingen: