NS heeft samen met spoorbeheerder ProRail een mogelijkheid gevonden om de TienminutenSprinter tussen Rotterdam en Den Haag Centraal vanaf december te rijden.
Onlangs bleek dat werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag niet geheel uitgevoerd kunnen worden, met als gevolg impact op de dienstregeling. Omdat de spoorverdubbeling tussen Rijswijk en Delft Campus wel klaar is, kan NS de Sprinters rijden in de nieuwe dienstregeling. De extra Sprinters kunnen dan alleen niet alle stations tussen Rotterdam en Den Haag Centraal aandoen.
In de nieuwe dienstregeling gaat er van maandag tot en met donderdag iedere tien minuten een Sprinter rijden tussen Dordrecht, Rotterdam en Den Haag Centraal. Omdat de vernieuwing van het spoor tussen Rotterdam en Delft Campus nog niet voltooid is, moeten twee van deze zes Sprinters per uur station Schiedam Centrum overslaan. De huidige vier Sprinters per uur blijven sowieso gehandhaafd.
ProRail wil de werkzaamheden in de eerste helft van 2025 afronden. Daarna gaat de TienminutenSprinter alsnog stoppen op alle stations tussen Dordrecht, Rotterdam en Den Haag Centraal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten