NS dienstregeling 2022: door met verbeteringen
Er komen twee nieuwe tienminutentreinen bij; Intercityverbindingen met iedere tien minuten een trein. Ook gaan er meer treinen rijden tussen Leiden en Utrecht. Er gaan ook meer treinen rijden op de Zeeuwse lijn en de reistijd tussen Randstad en Zeeland gaat omlaag. De rechtstreekse Sprinter tussen Leeuwarden en Zwolle komt – dankzij een nieuwe spooraansluiting – terug, waardoor de Friese Sprinter-stations dichter bij de Randstad komen te liggen.
Tussen Rotterdam - Den Haag - Leiden - Schiphol en Nijmegen - Arnhem - Utrecht - Schiphol hoef je in 2022 niet meer te kijken hoe laat de trein gaat. Daar gaat doordeweeks iedere tien minuten een Intercity rijden. Het zijn de tweede en derde Intercityverbinding die de NS als tienminutentrein wil aanbieden. Dat betekent dat reizigers tussen deze steden zes keer per uur via een Intercityverbinding kunnen reizen. Tussen Nijmegen en Utrecht/Amsterdam wordt de reistijd bovendien tot vijf minuten sneller. In 2017 ging de eerste tienminutentrein van start.
Met de dienstregeling 2022 kan NS - op basis van pre-coronacijfers - 200.000 reizigers een betere reis geven. Ongeveer 24.000 reizigers zouden iets langer onderweg zijn. Hoe de reizigersaantallen uiteindelijk uitpakken, is door de impact van corona nog onduidelijk.
Geen opmerkingen: