NS investeert opnieuw in het moderniseren van dubbeldekkers
Na de revisie en modernisering van de dubbeldekker VIRM (Verlengd Inter Regio Materieel) serie 1, 2 en 3 heeft NS besloten om ook de laatste deelserie VIRM4, te moderniseren. Hiermee verdubbelt de levensduur van deze treinen. De vierde serie bestaat uit 51 treinen (204 rijtuigen).
De treinen zullen een vergelijkbare uitstraling krijgen als de huidige serie waarvan de eerste trein in juni 2021 is gepresenteerd. Door treinen een dubbele levensduur te geven, rijdt NS zo duurzaam mogelijk. Het moderniseren is minder kostbaar dan nieuwe treinen bestellen.
Na de revisie en modernisering van de dubbeldekker VIRM (Verlengd Inter Regio Materieel) serie 1, 2 en 3 heeft NS besloten om ook de laatste deelserie VIRM4, te moderniseren. Hiermee verdubbelt de levensduur van deze treinen. De vierde serie bestaat uit 51 treinen (204 rijtuigen). De eerste trein gaat najaar 2023 naar NS Treinmodernisering in Haarlem om gerenoveerd te worden en fungeert als prototype voor de overige treinen. Deze fonkelnieuwe trein keert eind 2025 terug in de dienstregeling. De overige 50 treinen zullen tussen 2026 en 2028 worden gemoderniseerd. Dit doen we net als bij de vorige series op een nagenoeg volledig circulaire manier: 99% van de materialen komt terug in de nieuwe trein, krijgt een tweede leven elders of wordt gerecycled. De treinen zullen een vergelijkbare uitstraling krijgen als de huidige serie waarvan de eerste trein in juni 2021 is gepresenteerd. Door treinen een dubbele levensduur te geven, rijden we zo duurzaam mogelijk treinen. Het moderniseren is minder kostbaar dan nieuwe treinen bestellen. Daarnaast zijn onze reizigers enthousiast over de gemoderniseerde dubbeldekkers. Met deze investering is 323 miljoen euro gemoeid.
Voor de lange termijn bereiden we ons voor op een forse groei van het aantal reizigers. Daarom is het belangrijk, dat we ook blijven investeren in moderne treinen met meer zitplaatsen voor onze reizigers. Door deze dubbeldekkers te moderniseren, slaan we twee vliegen in één klap: een comfortabele reis voor onze reizigers en zo duurzaam mogelijk treinen rijden. Extra mooi is dat onze reizigers deze gemoderniseerde treinen heel goed waarderen, met een rapportcijfer 8.
Momenteel ondergaan de dubbeldekkers VIRM uit de series 2 en 3 een metamorfose. Naast dat ze van binnen volledig zijn gemoderniseerd en voldoen aan de laatste veiligheidseisen hebben ze ook aan de buitenzijde een nieuwe uitstraling gekregen. De eerste trein uit deze serie is in juni 2021 in de dienstregeling gaan rijden. Iedere drie weken rolt er een nieuwe gemoderniseerde trein de hal uit in Haarlem en keert terug in de dienstregeling.
De treinen zullen een vergelijkbare uitstraling krijgen als de huidige serie waarvan de eerste trein in juni 2021 is gepresenteerd. Door treinen een dubbele levensduur te geven, rijdt NS zo duurzaam mogelijk. Het moderniseren is minder kostbaar dan nieuwe treinen bestellen.
Na de revisie en modernisering van de dubbeldekker VIRM (Verlengd Inter Regio Materieel) serie 1, 2 en 3 heeft NS besloten om ook de laatste deelserie VIRM4, te moderniseren. Hiermee verdubbelt de levensduur van deze treinen. De vierde serie bestaat uit 51 treinen (204 rijtuigen). De eerste trein gaat najaar 2023 naar NS Treinmodernisering in Haarlem om gerenoveerd te worden en fungeert als prototype voor de overige treinen. Deze fonkelnieuwe trein keert eind 2025 terug in de dienstregeling. De overige 50 treinen zullen tussen 2026 en 2028 worden gemoderniseerd. Dit doen we net als bij de vorige series op een nagenoeg volledig circulaire manier: 99% van de materialen komt terug in de nieuwe trein, krijgt een tweede leven elders of wordt gerecycled. De treinen zullen een vergelijkbare uitstraling krijgen als de huidige serie waarvan de eerste trein in juni 2021 is gepresenteerd. Door treinen een dubbele levensduur te geven, rijden we zo duurzaam mogelijk treinen. Het moderniseren is minder kostbaar dan nieuwe treinen bestellen. Daarnaast zijn onze reizigers enthousiast over de gemoderniseerde dubbeldekkers. Met deze investering is 323 miljoen euro gemoeid.
Voor de lange termijn bereiden we ons voor op een forse groei van het aantal reizigers. Daarom is het belangrijk, dat we ook blijven investeren in moderne treinen met meer zitplaatsen voor onze reizigers. Door deze dubbeldekkers te moderniseren, slaan we twee vliegen in één klap: een comfortabele reis voor onze reizigers en zo duurzaam mogelijk treinen rijden. Extra mooi is dat onze reizigers deze gemoderniseerde treinen heel goed waarderen, met een rapportcijfer 8.
Momenteel ondergaan de dubbeldekkers VIRM uit de series 2 en 3 een metamorfose. Naast dat ze van binnen volledig zijn gemoderniseerd en voldoen aan de laatste veiligheidseisen hebben ze ook aan de buitenzijde een nieuwe uitstraling gekregen. De eerste trein uit deze serie is in juni 2021 in de dienstregeling gaan rijden. Iedere drie weken rolt er een nieuwe gemoderniseerde trein de hal uit in Haarlem en keert terug in de dienstregeling.
Geen opmerkingen: