ProRail en NS zoeken oplossing voor grote drukte in stationstunnel Zwolle
Veel studenten reizen met de trein naar Zwolle en komen in de ochtend tegelijk aan op het station. Dit leidt op twee korte momenten tot een te grote drukte in de stationstunnel.
ProRail en NS proberen samen met andere partijen hier oplossingen voor te bedenken.
De tunnel is in de maanden september en oktober op zijn drukst. Na aankomst van de treinen ‘s morgens om 08:15 en 08:45 uur is het gedurende vier minuten vol in de tunnel. Dan ontstaan er langere wachtrijen dan normaal voor de poortjes.
ProRail en NS voeren tijdelijke maatregelen in om de drukte te kunnen beheersen. Zo zijn beide organisaties in gesprek met het Zwolse onderwijs om te kijken of lesroosters beter afgestemd kunnen worden op het openbaar vervoer zodat studenten niet meer allemaal tegelijk aankomen. Ook krijgen studenten die een trein eerder nemen gratis koffie aangeboden.
Samen met studenten van de Landstede MBO-opleiding Veilig & Beschermd kijken ProRail en NS naar andere mogelijkheden en nieuwe oplossingen. Een andere maatregel die genomen wordt is een aanpassing in de poortjes op zo’n manier dat inkomende reizigers aan de zuidzijde hun eigen poortjes hebben. Dit ontlast de overige poortjes en helpt de doorstroom te verbeteren. Daarnaast zijn er hosts die reizigers de weg wijzen naar de juiste poortjes.
ProRail en NS proberen samen met andere partijen hier oplossingen voor te bedenken.
De tunnel is in de maanden september en oktober op zijn drukst. Na aankomst van de treinen ‘s morgens om 08:15 en 08:45 uur is het gedurende vier minuten vol in de tunnel. Dan ontstaan er langere wachtrijen dan normaal voor de poortjes.
ProRail en NS voeren tijdelijke maatregelen in om de drukte te kunnen beheersen. Zo zijn beide organisaties in gesprek met het Zwolse onderwijs om te kijken of lesroosters beter afgestemd kunnen worden op het openbaar vervoer zodat studenten niet meer allemaal tegelijk aankomen. Ook krijgen studenten die een trein eerder nemen gratis koffie aangeboden.
Samen met studenten van de Landstede MBO-opleiding Veilig & Beschermd kijken ProRail en NS naar andere mogelijkheden en nieuwe oplossingen. Een andere maatregel die genomen wordt is een aanpassing in de poortjes op zo’n manier dat inkomende reizigers aan de zuidzijde hun eigen poortjes hebben. Dit ontlast de overige poortjes en helpt de doorstroom te verbeteren. Daarnaast zijn er hosts die reizigers de weg wijzen naar de juiste poortjes.
Geen opmerkingen: