Arriva wint aanbesteding Achterhoek Rivierenland
De kogel is door de kerk. Arriva mag de komende jaren (maximaal 17) door blijven rijden met de treinen en bussen in de Achterhoek en Rivierenland. Vandaag maakte de provincie Gelderland bekend dat het ov-contract met een waarde van ruim 2 miljard in dit concessiegebied aan Arriva is gegund. En vanzelfsprekend is Arriva hier bijzonder blij mee.
Sinds 2010 rijden er Arriva-bussen rond in de Achterhoek en al sinds 2003 in Rivierenland. Vanaf 2012 kwamen daar de treinen bij. Al die jaren hebben de chauffeurs, machinisten en stewards en alle indirect betrokkenen hun schouders eronder gezet en met veel plezier gewerkt. Vanaf 2025 komen daar ook nog de 9 treinen van de voormalige concessie Arnhem - Nijmegen bij. Arriva kijkt vol goede moed uit naar de komende jaren en zet de huidige manier van werken door. “We hebben er super veel zin in en zetten ons beste beentje voor om zoveel mogelijk reizigers via het ov te verbinden met stad en platteland. We zijn er klaar voor!”, zegt regiodirecteur Annemarie Hoogeveen.
De huidige busvloot wordt vanaf de start van de nieuwe concessie voor een groot deel vervangen voor nieuwe, elektrische bussen. Deze comfortabele bussen worden uitgevoerd in de RRReis-huisstijl.
Bij de treinenvloot vindt een flinke metamorfose plaats. De huidige rode treinen gaan rijden in de RRReis-huisstijl en worden paars met groen en wit. Ook komen er toiletten in alle treinen en krijgen de treinen een algehele upgrade, met onder meer een nieuw interieur en een nieuw reisinformatiesysteem.
Sinds 2010 rijden er Arriva-bussen rond in de Achterhoek en al sinds 2003 in Rivierenland. Vanaf 2012 kwamen daar de treinen bij. Al die jaren hebben de chauffeurs, machinisten en stewards en alle indirect betrokkenen hun schouders eronder gezet en met veel plezier gewerkt. Vanaf 2025 komen daar ook nog de 9 treinen van de voormalige concessie Arnhem - Nijmegen bij. Arriva kijkt vol goede moed uit naar de komende jaren en zet de huidige manier van werken door. “We hebben er super veel zin in en zetten ons beste beentje voor om zoveel mogelijk reizigers via het ov te verbinden met stad en platteland. We zijn er klaar voor!”, zegt regiodirecteur Annemarie Hoogeveen.
De huidige busvloot wordt vanaf de start van de nieuwe concessie voor een groot deel vervangen voor nieuwe, elektrische bussen. Deze comfortabele bussen worden uitgevoerd in de RRReis-huisstijl.
Bij de treinenvloot vindt een flinke metamorfose plaats. De huidige rode treinen gaan rijden in de RRReis-huisstijl en worden paars met groen en wit. Ook komen er toiletten in alle treinen en krijgen de treinen een algehele upgrade, met onder meer een nieuw interieur en een nieuw reisinformatiesysteem.
Geen opmerkingen: