Treinen in Vught rijden via tijdelijk spoor en tijdelijk station
Na 16 dagen en nachten hard werken kunnen reizigers weer reizen van en naar Vught. Na een moeizame opstart reed de eerste trein via het tijdelijk spoor naar het tijdelijke station. Het tijdelijke spoor zorgt ervoor dat de treinen tijdens de bouw van de verdiepte ligging kunnen blijven rijden.
Samen met aannemer BAM is de afgelopen tijd veel werk verzet. De buitendienststelling was tot op de vijf minuten nauwkeurig gepland. Onder andere de bestaande perrontunnel bij station Vught is gesloopt, overweginstallaties zijn verplaatst van de huidige naar tijdelijke overwegen, het tijdelijk station is afgemaakt en er zijn wissels geplaatst. Allemaal om ervoor te zorgen dat de treinen vanaf vandaag over het tijdelijke spoor kunnen rijden.
De komende vijf jaar rijden de treinen in Vught via een tijdelijk spoor en stoppen bij een tijdelijk station. Het tijdelijke spoor ligt aan de westzijde dichter bij de huizen. Om de extra hinder hiervan te beperken, rijden alle treinen in Vught maximaal 80 kilometer per uur. Ook plaatsten we geluidsschermen aan de westzijde van het spoor.
Het tijdelijk station voldoet aan alle eisen, net als een blijvend station. Het station is toegankelijk, duurzaam en ook aan sociale veiligheid is gedacht. Zo kun je het station bereiken met de trap, hellingbaan of lift. Ook duurzaamheid is hier belangrijk. De incheckpaaltjes, bankjes en prullenbakken zijn vanaf station Vught verplaatst naar het tijdelijke station Vught. Spoorse materialen zoals spoorstaven, spoorbomen, dwarsliggers en bovenleidingfundaties zijn hergebruikt voor het tijdelijk spoor.
Samen met aannemer BAM is de afgelopen tijd veel werk verzet. De buitendienststelling was tot op de vijf minuten nauwkeurig gepland. Onder andere de bestaande perrontunnel bij station Vught is gesloopt, overweginstallaties zijn verplaatst van de huidige naar tijdelijke overwegen, het tijdelijk station is afgemaakt en er zijn wissels geplaatst. Allemaal om ervoor te zorgen dat de treinen vanaf vandaag over het tijdelijke spoor kunnen rijden.
De komende vijf jaar rijden de treinen in Vught via een tijdelijk spoor en stoppen bij een tijdelijk station. Het tijdelijke spoor ligt aan de westzijde dichter bij de huizen. Om de extra hinder hiervan te beperken, rijden alle treinen in Vught maximaal 80 kilometer per uur. Ook plaatsten we geluidsschermen aan de westzijde van het spoor.
Het tijdelijk station voldoet aan alle eisen, net als een blijvend station. Het station is toegankelijk, duurzaam en ook aan sociale veiligheid is gedacht. Zo kun je het station bereiken met de trap, hellingbaan of lift. Ook duurzaamheid is hier belangrijk. De incheckpaaltjes, bankjes en prullenbakken zijn vanaf station Vught verplaatst naar het tijdelijke station Vught. Spoorse materialen zoals spoorstaven, spoorbomen, dwarsliggers en bovenleidingfundaties zijn hergebruikt voor het tijdelijk spoor.

Geen opmerkingen: