Regiotaxi Noord-Kennemerland wordt Wmo-taxi
Op 1 januari 2016 loopt het contract met vervoerbedrijf ZCN/BIOS-groep voor de Regiotaxi Noord-Kennemerland af.
Vanaf deze datum is het voor openbaar vervoerreizigers niet meer mogelijk om gebruik te maken van deze vorm van vervoer. Voor reizigers met een Wmo-indicatie verandert er niets. Zij kunnen wel gebruik blijven maken van de Regiotaxi Noord-Kennemerland. Een Wmo-indicatie wordt verstrekt door het Wmo-loket van één van de deelnemende gemeenten.
In overleg met de gemeenten in de regio Noord-Kennemerland is besloten dat de provincie Noord-Holland niet langer de opdrachtgever is voor het Wmo-vervoer met de Regiotaxi vanaf 2016. De gemeenten besteden zelf het Wmo-vervoer aan en kiezen op korte termijn een vervoerder.
De provincie kiest ervoor in te zetten op openbaar vervoerlijnen die beter aan de vervoervraag voldoen. Om zo meer reizigers een betere vervoeroplossing te bieden. Op plekken waar de vraag naar mobiliteit groot is, wil de provincie de mogelijkheden voor openbaar vervoer daarom maximaal benutten. Waar minder vraag naar openbaar vervoer is, is maatwerk nodig.
Vanaf deze datum is het voor openbaar vervoerreizigers niet meer mogelijk om gebruik te maken van deze vorm van vervoer. Voor reizigers met een Wmo-indicatie verandert er niets. Zij kunnen wel gebruik blijven maken van de Regiotaxi Noord-Kennemerland. Een Wmo-indicatie wordt verstrekt door het Wmo-loket van één van de deelnemende gemeenten.
In overleg met de gemeenten in de regio Noord-Kennemerland is besloten dat de provincie Noord-Holland niet langer de opdrachtgever is voor het Wmo-vervoer met de Regiotaxi vanaf 2016. De gemeenten besteden zelf het Wmo-vervoer aan en kiezen op korte termijn een vervoerder.
De provincie kiest ervoor in te zetten op openbaar vervoerlijnen die beter aan de vervoervraag voldoen. Om zo meer reizigers een betere vervoeroplossing te bieden. Op plekken waar de vraag naar mobiliteit groot is, wil de provincie de mogelijkheden voor openbaar vervoer daarom maximaal benutten. Waar minder vraag naar openbaar vervoer is, is maatwerk nodig.
Geen opmerkingen: