Zo ziet station Zandvoort er nu uit
Remko Koenraads is er als projectmanager verantwoordelijk voor dat station Zandvoort in het Grand Prixweekend van 1 tot 3 mei klaar is voor twaalf treinen per uur tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort aan Zee.
Door de coronacrisis gaat de Grand Prix niet door, maar de werkzaamheden zijn op tijd afgerond. Een dezer dagen werd het vernieuwde station Zandvoort aan Zee opgeleverd.
Aannemer Boonzaaijer heeft op het station twee zijperrons gebouwd die tien jaar kunnen blijven staan. Ook is de trappenpartij van twee en een halve meter breedte uitgebreid naar ruim tien meter breed.
Om meer treinen aan te kunnen moest niet alleen het station worden aangepast, maar ook de energievoorziening. Als er in beide richtingen twaalf treinen deels tegelijk rijden, optrekken en afremmen moet je voorkomen dat de stoppen doorslaan. Daarom werden de voedingspunten voor de bovenleiding bij Haarlem en Halfweg aangepast.
Door de coronacrisis gaat de Grand Prix niet door, maar de werkzaamheden zijn op tijd afgerond. Een dezer dagen werd het vernieuwde station Zandvoort aan Zee opgeleverd.
Aannemer Boonzaaijer heeft op het station twee zijperrons gebouwd die tien jaar kunnen blijven staan. Ook is de trappenpartij van twee en een halve meter breedte uitgebreid naar ruim tien meter breed.
Om meer treinen aan te kunnen moest niet alleen het station worden aangepast, maar ook de energievoorziening. Als er in beide richtingen twaalf treinen deels tegelijk rijden, optrekken en afremmen moet je voorkomen dat de stoppen doorslaan. Daarom werden de voedingspunten voor de bovenleiding bij Haarlem en Halfweg aangepast.
Geen opmerkingen: