Nieuwe busvervoerder in IJssel-Vecht
Vanaf december 2022 verzorgt EBS het busvervoer in het noordelijke deel van de Veluwe en Midden-Overijssel. Dit omvat onder meer het stadsvervoer in Apeldoorn en Zwolle. Vanaf december 2023 verzorgt deze vervoerder ook het OV in de regio IJsselmond en Lelystad.
Dit is het resultaat van de aanbesteding van een gezamenlijke 13-jarige busconcessie van de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel. De nieuwe concessie IJssel-Vecht 2023-2035 biedt duurzaam, aantrekkelijk en toekomstbestendig openbaar vervoer dat aansluit op de wensen en behoeften van reizigers.
Vervoerders EBS, Keolis en Qbuzz hebben een bod gedaan om het busvervoer te mogen verzorgen in de vervoersregio IJssel-Vecht. EBS kwam als beste uit de bus. De provincies betalen hiervoor ongeveer 80 miljoen euro per jaar. In totaal gaat het om zo’n 300 bussen. Reizigersorganisaties bracht een advies uit over de eisen aan het vervoerscontract.
Het huidige aanbod van busvervoer blijft bijna overal in stand. Zo blijven de regionale centra zoals Apeldoorn, Harderwijk en Zwolle goed bereikbaar. Dit geldt ook voor de middelgrote steden en het landelijk gebied. De vervoerder biedt ook nieuwe verbindingen aan. De zomerdienstregeling wordt 5 weken. Dat is korter dan gebruikelijk waarmee ook de bereikbaarheid groter wordt. Het OV-aanbod sluit goed aan op de vervoerbehoeften van de inwoners en bezoekers en vult veel van de wensen van de provincies in. EBS toont daarbij ambitie met het inzetten op een uitgebreid Hoogwaardig Openbaar Vervoer-netwerk met comfortRRReis in combinatie met de introductie van een nieuw type snelle verbinding bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zwolle.
Dit is het resultaat van de aanbesteding van een gezamenlijke 13-jarige busconcessie van de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel. De nieuwe concessie IJssel-Vecht 2023-2035 biedt duurzaam, aantrekkelijk en toekomstbestendig openbaar vervoer dat aansluit op de wensen en behoeften van reizigers.
Vervoerders EBS, Keolis en Qbuzz hebben een bod gedaan om het busvervoer te mogen verzorgen in de vervoersregio IJssel-Vecht. EBS kwam als beste uit de bus. De provincies betalen hiervoor ongeveer 80 miljoen euro per jaar. In totaal gaat het om zo’n 300 bussen. Reizigersorganisaties bracht een advies uit over de eisen aan het vervoerscontract.
Het huidige aanbod van busvervoer blijft bijna overal in stand. Zo blijven de regionale centra zoals Apeldoorn, Harderwijk en Zwolle goed bereikbaar. Dit geldt ook voor de middelgrote steden en het landelijk gebied. De vervoerder biedt ook nieuwe verbindingen aan. De zomerdienstregeling wordt 5 weken. Dat is korter dan gebruikelijk waarmee ook de bereikbaarheid groter wordt. Het OV-aanbod sluit goed aan op de vervoerbehoeften van de inwoners en bezoekers en vult veel van de wensen van de provincies in. EBS toont daarbij ambitie met het inzetten op een uitgebreid Hoogwaardig Openbaar Vervoer-netwerk met comfortRRReis in combinatie met de introductie van een nieuw type snelle verbinding bijvoorbeeld tussen Apeldoorn en Zwolle.
Geen opmerkingen: