'Snelle buslijn van Haarlem naar Zuidas loopt gevaar'
Door de plannen van Rijkswaterstaat om de A10 Zuid door de Amsterdamse Zuid-as te ondertunnelen, zal R-Netlijn 346 vastlopen in de files. RNetHiervoor vreest Rover-Haarlem. De al jaren succesvolle R-Netlijn is de enige snelle, rechtstreekse verbinding is voor inwoners van Haarlem die werken op de Zuidas. Vandaag (woensdag 22 april) eindigt de inspraak op de plannen van Rijkswaterstaat. Rover-afdeling Haarlem en Omstreken roept de gemeente Haarlem, provincie, Connexxion en de Stadsregio Amsterdam op in actie te komen.
Dagelijks reizen duizenden Haarlemmers met de rode bussen van R-Net 346 naar hun werk op de Zuidas. De verbreding en gedeeltelijke ondertunneling van de A10 Zuid en de aanpassingen aan de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel bedreigen dit succes. De bussen die nu nog over aparte stroken langs de belangrijkste knooppunten kunnen rijden, zullen in de nieuwe situatie hun weg moeten vinden door het overige verkeer.
Dagelijks reizen duizenden Haarlemmers met de rode bussen van R-Net 346 naar hun werk op de Zuidas. De verbreding en gedeeltelijke ondertunneling van de A10 Zuid en de aanpassingen aan de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel bedreigen dit succes. De bussen die nu nog over aparte stroken langs de belangrijkste knooppunten kunnen rijden, zullen in de nieuwe situatie hun weg moeten vinden door het overige verkeer.
Geen opmerkingen: