Bij ICE automatisch alert voor Geld Terug bij Vertraging
Reizigers die met een mobiel ticket van NS International op pad zijn krijgen automatisch een berichtje als zij recht hebben op "Geld Terug bij Vertraging". Deze nieuwe service is sinds kort ingebouwd in de smartphone-app van NS International: de reisbegeleiding onderweg ziet via het mobiele ticket automatisch of vertraging is opgelopen tot boven 60 minuten. De App stuurt dan een alert met een linkje naar het Geld-Terug-formulier.
NS International wil met de proef nu eerste ervaringen opdoen op ICE International, de internationale verbinding tussen Amsterdam en Frankfurt. Geld Terug bij Vertraging is weliswaar een bekend fenomeen voor reizigers binnen Nederland – dat de regeling ook bestaat voor internationale treinreizen is veel minder bekend. De regeling voor internationale treinen wijkt af van de binnenlandse; bij NS-treinen geldt recht op Geld Terug bij Vertraging na een half uur. Bij internationale treinen is dit na één uur vertraging. Ook de teruggavepercentages wijken af: klik hier voor een overzicht. Deze regeling is gebaseerd op internationale afspraken.
Deze nieuwe functie wordt snel verder verbeterd: straks worden ook de bekende reizigersgegevens automatisch ingevuld in het online formulier, nu doet de reiziger dit nog zelf. Als de eerste ervaringen positief zijn, dan introduceert NS International deze service ook wellicht op haar andere internationale treinen als Thalys of de Intercity’s naar Berlijn of Brussel. "Weinig treinen zijn een uur of langer vertraagd, dus het wachten is nu op de eerste feedback van reizigers voordat we verder ontwikkelen” aldus marketeer Linda Molenaar.
Deze nieuwe functie wordt snel verder verbeterd: straks worden ook de bekende reizigersgegevens automatisch ingevuld in het online formulier, nu doet de reiziger dit nog zelf. Als de eerste ervaringen positief zijn, dan introduceert NS International deze service ook wellicht op haar andere internationale treinen als Thalys of de Intercity’s naar Berlijn of Brussel. "Weinig treinen zijn een uur of langer vertraagd, dus het wachten is nu op de eerste feedback van reizigers voordat we verder ontwikkelen” aldus marketeer Linda Molenaar.
Geen opmerkingen: