Nieuwe aanbesteding voor ov-concessie IJssel-Vecht
De provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel hebben het definitieve besluit genomen om de gunning van de ov-concessie IJssel-Vecht aan Keolis in te trekken. De zienswijze van Keolis op het voorgenomen besluit heeft geen doorslaggevende nieuwe informatie opgeleverd. De concessie voor het busvervoer in deze regio wordt opnieuw aanbesteed.
Om het busvervoer voor reizigers doorgang te laten vinden en de continuïteit van het openbaar vervoer te borgen wordt met ingang van december 2020 gereden volgens een noodconcessie.
De provincies hebben geluisterd naar de inbreng van onder andere personeel, vakbonden en reizigersorganisaties. Daar wordt rekening mee gehouden bij het inrichten van de noodconcessie. Er wordt zoveel mogelijk aangesloten bij de dienstregeling die voor de nieuwe concessie al in voorbereiding was. Hierdoor gaan we verantwoord om met de belangen van het personeel en duurzaam om met het materieel.
Na juridisch onderzoek hebben de provincies geconstateerd dat bij de aanbesteding door Keolis opzettelijk onjuiste informatie is verstrekt. De provincies geven aan dat vals spel niet kan. Integer handelen en je aan de regels houden zijn basisprincipes waar niet aan getornd mag worden.
De concessie IJssel-Vecht gaf Keolis het recht om het busvervoer te verzorgen in delen van Overijssel, Gelderland en Flevoland; voor de Veluwe en Midden Overijssel vanaf 13 december 2020, voor Lelystad per 4 september 2021 en voor IJsselmond vanaf 10 december 2023.
Om het busvervoer voor reizigers doorgang te laten vinden en de continuïteit van het openbaar vervoer te borgen wordt met ingang van december 2020 gereden volgens een noodconcessie.
De provincies hebben geluisterd naar de inbreng van onder andere personeel, vakbonden en reizigersorganisaties. Daar wordt rekening mee gehouden bij het inrichten van de noodconcessie. Er wordt zoveel mogelijk aangesloten bij de dienstregeling die voor de nieuwe concessie al in voorbereiding was. Hierdoor gaan we verantwoord om met de belangen van het personeel en duurzaam om met het materieel.
Na juridisch onderzoek hebben de provincies geconstateerd dat bij de aanbesteding door Keolis opzettelijk onjuiste informatie is verstrekt. De provincies geven aan dat vals spel niet kan. Integer handelen en je aan de regels houden zijn basisprincipes waar niet aan getornd mag worden.
De concessie IJssel-Vecht gaf Keolis het recht om het busvervoer te verzorgen in delen van Overijssel, Gelderland en Flevoland; voor de Veluwe en Midden Overijssel vanaf 13 december 2020, voor Lelystad per 4 september 2021 en voor IJsselmond vanaf 10 december 2023.
Geen opmerkingen: