Ads Top

NS wil service op stations aanpassen: minder balies, meer online

NS wil het aantal stations met een vaste ticketservicebalie terugbrengen van 36 naar 15. Waar in 2004 nog 63 procent van alle kaartjes aan een balie van OV Service & Tickets werd gekocht, was dat aandeel in 2019 slechts 12 procent. 

Tegelijkertijd kopen steeds meer reizigers hun treinkaartje online. In 2009 was dit aandeel nihil, maar in 2019 werd bijna 30 procent van alle kaartjes gekocht in de app of op NS.nl. Het aantal stations waarop reizigers ondersteuning krijgen op afstand via hun eigen telefoon of servicezuil op het station neemt toe van 237 naar 253.

Volgens Tjalling Smit, Raad van Bestuur van NS, sluit het koopgedrag aan op een maatschappelijke trend. 'Nederland is in rap tempo aan het digitaliseren. Pinautomaten verdwijnen uit het straatbeeld, zelfscankassa’s nemen een vlucht in de supermarkt en je kan steeds meer overheidszaken online regelen. Ook wij zien die ontwikkeling bij onze reizigers'.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.