Ads Top

Nieuw spoor Den Bosch–Vught verschuift naar 2030

Het nieuwe spoor tussen Den Bosch en Vught gaat een jaar later in gebruik, in 2030 in plaats van 2029. Dit komt door ontwikkelingen in het project Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) Den Bosch - Vught. Voor omwonenden betekent dit dat de werkzaamheden in de buurt langer duren. Treinen rijden hierdoor langer over het tijdelijk spoor en via het tijdelijk station.

Begin april verzakte het spoor bij Vught als gevolg van het inbrengen van damwanden voor de verdiepte ligging. Hierdoor moeten deze werkzaamheden op een andere manier worden uitgevoerd. Ook duren de ontwerptrajecten langer dan eerder gepland. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de oorspronkelijke planning niet haalbaar is. Daarom is besloten om de indienststelling (het moment dat het spoor in gebruik gaat) te verplaatsen van 2029 naar 2030.  

Bij het maken van deze keuze is ook gekeken naar alternatieven, zoals versnellen. Maar dat zorgt voor meer hinder voor de omgeving. Bijvoorbeeld door meer werkzaamheden in de avond of nacht of werkzaamheden op meerdere plekken tegelijk. Daarom kiest ProRail voor een haalbaar en voorspelbaar tijdspad. Zo blijft de hinder voor de omgeving zo klein mogelijk. 

Voor omwonenden betekent dit dat de werkzaamheden langer doorgaan. Dat geeft ook langer overlast. 

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.