Nieuwe dienstregeling NS
Vanaf zondag 14 december 2014 gaat de nieuwe dienstregeling in. Op verschillende trajecten in het land zullen er meer treinen rijden en in het weekend rijden straks meer late treinen. Ook zijn er op een aantal trajecten betere aansluitingen. Wat de nieuwe dienstregeling voor uw reis betekent, kan men nu al zien in de NS Reisplanner. De nieuwe dienstregeling is geldig t/m zaterdag 12 december 2015.
In het weekend rijden er straks treinen tot omstreeks 1.00 uur ‘s nachts vanuit een aantal drukke knooppunten in de Randstad naar omliggende steden, zoals bijvoorbeeld Zwolle en Deventer. Reizigers kunnen hierdoor later op hun bestemming komen, soms wel een uur (van Utrecht naar Zwolle) of twee uur later. Tussen Utrecht, Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen rijden er zelfs tot 2:00 uur ’s nachts in beide richtingen treinen.
Tussen Amersfoort, Apeldoorn en Deventer gaan per uur drie in plaats van twee Intercity’s rijden. De extra treinen rijden overdag in de daluren; de frequentie in de spits blijft met vier keer per uur gelijk. Naast vaker een trein levert dit ook reistijdwinsten op, omdat overstappen worden verbeterd. De extra treinen rijden na Amersfoort door naar Amsterdam Centraal, zodat Apeldoorn en Deventer vaker een rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal krijgen.
In de vernieuwde dienstregeling 2015 vertrekt straks vanaf elk station minimaal twee keer per uur een trein. Dit betekent dat er op vier trajecten meer Sprinters gaan rijden op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) overdag in de daluren. Het gaat om de volgende trajecten:
Arnhem - Ede-Wageningen
Vanaf de stations Oosterbeek en Wolfheze vertrekt straks, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein in beide richtingen.
Breda - Dordrecht Vanaf de stations Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe zullen straks vier treinen per uur richting Dordrecht vertrekken en twee treinen per uur richting Breda.
Vanaf station Breda Prinsenbeek gaat, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein rijden in beide richtingen.
Roosendaal - Dordrecht Vanaf de stations Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe zullen straks vier treinen per uur richting Dordrecht vertrekken en twee treinen per uur richting Roosendaal.
Voor de stations Zevenbergen en Oudenbosch gaat de frequentie omhoog van één keer naar twee keer per uur een trein in beide richtingen.
Heerlen - Sittard Vanaf de stations Geleen Oost, Spaubeek, Schinnen, Nuth en Hoensbroek gaat, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein rijden in beide richtingen. Deze stations krijgen hierdoor bovendien een betere verbinding van en naar de Randstad.
In het weekend rijden er straks treinen tot omstreeks 1.00 uur ‘s nachts vanuit een aantal drukke knooppunten in de Randstad naar omliggende steden, zoals bijvoorbeeld Zwolle en Deventer. Reizigers kunnen hierdoor later op hun bestemming komen, soms wel een uur (van Utrecht naar Zwolle) of twee uur later. Tussen Utrecht, Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen rijden er zelfs tot 2:00 uur ’s nachts in beide richtingen treinen.
Tussen Amersfoort, Apeldoorn en Deventer gaan per uur drie in plaats van twee Intercity’s rijden. De extra treinen rijden overdag in de daluren; de frequentie in de spits blijft met vier keer per uur gelijk. Naast vaker een trein levert dit ook reistijdwinsten op, omdat overstappen worden verbeterd. De extra treinen rijden na Amersfoort door naar Amsterdam Centraal, zodat Apeldoorn en Deventer vaker een rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal krijgen.
In de vernieuwde dienstregeling 2015 vertrekt straks vanaf elk station minimaal twee keer per uur een trein. Dit betekent dat er op vier trajecten meer Sprinters gaan rijden op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) overdag in de daluren. Het gaat om de volgende trajecten:
Arnhem - Ede-Wageningen
Vanaf de stations Oosterbeek en Wolfheze vertrekt straks, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein in beide richtingen.
Breda - Dordrecht Vanaf de stations Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe zullen straks vier treinen per uur richting Dordrecht vertrekken en twee treinen per uur richting Breda.
Vanaf station Breda Prinsenbeek gaat, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein rijden in beide richtingen.
Roosendaal - Dordrecht Vanaf de stations Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe zullen straks vier treinen per uur richting Dordrecht vertrekken en twee treinen per uur richting Roosendaal.
Voor de stations Zevenbergen en Oudenbosch gaat de frequentie omhoog van één keer naar twee keer per uur een trein in beide richtingen.
Heerlen - Sittard Vanaf de stations Geleen Oost, Spaubeek, Schinnen, Nuth en Hoensbroek gaat, in plaats van één keer, twee keer per uur een trein rijden in beide richtingen. Deze stations krijgen hierdoor bovendien een betere verbinding van en naar de Randstad.
Geen opmerkingen: