Fyra is door het ijs gezakt
De reizigers hebben het inmiddels helemaal gehad met de fiascotrein. Reizigersverenigingen Rover en TreinTramBus verwoorden de verzuchting van veel reizigers en pleiten voor een herinvoering van de klassieke trein tussen de beide landen.
Ook de Thalys kan helpen, door deze trein voorlopig open te stellen tegen normaal tarief tussen Brussel en Amsterdam.
Spoorwegondernemingen NS Hispeed en NMBS Europe moeten hun prioriteit verleggen naar de reizigers en een betrouwbare, zo goed mogelijke treinverbinding tussen Nederland en België bieden. En dit graag ieder uur, zoals de afgelopen jaren en zoals beloofd was op de nieuwe verbinding. Nu de Fyra dit niet kan waarmaken, moeten de vroegere locomotieven en rijtuigen weer van stal worden gehaald. Kees Smilde, woordvoerder TreinTramBus: “Die vroegere Beneluxtrein was weliswaar niet perfect, die liet de reizigers ook wel eens in de steek, maar hij was veel betrouwbaarder dan de Fyra”.
De reizigersorganisaties pleiten ook voor het openstellen van de Thalys tegen een normaal tarief tussen Brussel en Amsterdam, zolang de Fyra-problemen aanhouden.
De reizigersverenigingen maken zich ernstig zorgen over het dalende aantal reizigers dat per trein de grens oversteekt. Door de onbetrouwbaarheid, de prijs- en reserveringsdrempel en de lage frequentie van de Fyra zoeken mensen andere middelen van vervoer of ze zien af van een bezoek aan een stad in hun buurland. Het is aan de spoorwegondernemingen om niet alleen de Fyra-onbetrouwbaarheid op te lossen, maar ook per direct voor een fatsoenlijk alternatief te zorgen.
Ook de Thalys kan helpen, door deze trein voorlopig open te stellen tegen normaal tarief tussen Brussel en Amsterdam.
Spoorwegondernemingen NS Hispeed en NMBS Europe moeten hun prioriteit verleggen naar de reizigers en een betrouwbare, zo goed mogelijke treinverbinding tussen Nederland en België bieden. En dit graag ieder uur, zoals de afgelopen jaren en zoals beloofd was op de nieuwe verbinding. Nu de Fyra dit niet kan waarmaken, moeten de vroegere locomotieven en rijtuigen weer van stal worden gehaald. Kees Smilde, woordvoerder TreinTramBus: “Die vroegere Beneluxtrein was weliswaar niet perfect, die liet de reizigers ook wel eens in de steek, maar hij was veel betrouwbaarder dan de Fyra”.
De reizigersorganisaties pleiten ook voor het openstellen van de Thalys tegen een normaal tarief tussen Brussel en Amsterdam, zolang de Fyra-problemen aanhouden.
De reizigersverenigingen maken zich ernstig zorgen over het dalende aantal reizigers dat per trein de grens oversteekt. Door de onbetrouwbaarheid, de prijs- en reserveringsdrempel en de lage frequentie van de Fyra zoeken mensen andere middelen van vervoer of ze zien af van een bezoek aan een stad in hun buurland. Het is aan de spoorwegondernemingen om niet alleen de Fyra-onbetrouwbaarheid op te lossen, maar ook per direct voor een fatsoenlijk alternatief te zorgen.
Geen opmerkingen: