GiGi, de eerste opvouwbare elektrische scooter ter wereld
Nederland beleeft vandaag een primeur in mobiliteit: de eerste opvouwbare elektrische scooter ter wereld verschijnt in het straatbeeld. Deze brommer, genaamd GiGi, is het product van een Nederlandse start-up en komt uit de koker van dezelfde ontwerpers als de Heineken Beertender 2.
De GiGi is een nieuwe, duurzame mobiliteitsoplossing voor onder meer forenzen, recreanten, binnenstadbewoners én zakelijke rijders. Door haar vernuftige vouwconstructie is de ingeklapte scooter even groot als een koffer (84 x 73 x 33 cm). De berijder kan zijn GiGi daardoor makkelijk meenemen in de trein en de metro, op de boot of in de auto.
Het belangrijkste verkoopkanaal wordt Mango Mobility, onderdeel van het beursgenoteerde Stern. Oprichter en directeur Jan Willem Wiersma vindt GiGi een goede 'last mile solution'. "Forenzen en zakelijke reizigers kunnen heel makkelijk tot aan een stadsgrens komen, maar het is vaak een stuk lastiger en tijdrovender om de binnenstad in te gaan. De GiGi is daarvoor de perfecte oplossing." De standaardversie van de GiGi kost 3995 euro, inclusief BTW.
Bastiaan Geurts, directeur concernrelaties & communicatie, relaties en marketing van Stern zegt dat GiGi perfect aansluit bij het totale assortiment mobiliteitsoplossingen. "We merken dat bedrijven steeds meer op zoek zijn naar alternatieven voor de auto, bijvoorbeeld om kosten te besparen, omdat er te weinig parkeerplekken zijn of omdat ze duurzamer willen werken. De GiGi, al of niet in combinatie met het OV of de auto, sluit daar perfect op aan. Het is niet alleen een high end vervoersmiddel, het heeft bovendien een onderscheidend design."
De GiGi is ontwikkeld door C10 Design & Development. "Wij wilden iets ontwikkelen dat reizen in Nederland beter en schoner zou maken, iets dat kan dienen als een verlengstuk van een ander vervoersmiddel, zoals de trein of een auto", zegt mede-ontwerper Simon Wilkinson. Om de GiGi zo compact mogelijk te maken, ontwikkelden zij de gepatenteerde 'kissing wheels', het vouwsysteem waarmee de wielen van de scooter naast elkaar staan als zij is ingeklapt. Wilkinson: "Het is dus echt een Nederlandse innovatie."
Er zijn slechts drie stappen en vijf seconden nodig om GiGi in te klappen. De ingeklapte scooter neemt weinig ruimte in en is daardoor makkelijk te stallen in de hal van een woning, op kantoor of in een restaurant. Opladen kan in elk 220V-stopcontact en kost slechts drie uur. De GiGi rijdt net zo comfortabel als een reguliere scooter en haalt met gemak de 25 kilometer per uur. De elektrische scooter stoot geen schadelijke stoffen uit en speelt daarmee in op het actuele beleid om de uitstoot van fijnstof in de binnensteden sterk terug te dringen, onder meer door het verbieden van scooters die op benzine rijden.
De GiGi is een nieuwe, duurzame mobiliteitsoplossing voor onder meer forenzen, recreanten, binnenstadbewoners én zakelijke rijders. Door haar vernuftige vouwconstructie is de ingeklapte scooter even groot als een koffer (84 x 73 x 33 cm). De berijder kan zijn GiGi daardoor makkelijk meenemen in de trein en de metro, op de boot of in de auto.
Het belangrijkste verkoopkanaal wordt Mango Mobility, onderdeel van het beursgenoteerde Stern. Oprichter en directeur Jan Willem Wiersma vindt GiGi een goede 'last mile solution'. "Forenzen en zakelijke reizigers kunnen heel makkelijk tot aan een stadsgrens komen, maar het is vaak een stuk lastiger en tijdrovender om de binnenstad in te gaan. De GiGi is daarvoor de perfecte oplossing." De standaardversie van de GiGi kost 3995 euro, inclusief BTW.
Bastiaan Geurts, directeur concernrelaties & communicatie, relaties en marketing van Stern zegt dat GiGi perfect aansluit bij het totale assortiment mobiliteitsoplossingen. "We merken dat bedrijven steeds meer op zoek zijn naar alternatieven voor de auto, bijvoorbeeld om kosten te besparen, omdat er te weinig parkeerplekken zijn of omdat ze duurzamer willen werken. De GiGi, al of niet in combinatie met het OV of de auto, sluit daar perfect op aan. Het is niet alleen een high end vervoersmiddel, het heeft bovendien een onderscheidend design."
De GiGi is ontwikkeld door C10 Design & Development. "Wij wilden iets ontwikkelen dat reizen in Nederland beter en schoner zou maken, iets dat kan dienen als een verlengstuk van een ander vervoersmiddel, zoals de trein of een auto", zegt mede-ontwerper Simon Wilkinson. Om de GiGi zo compact mogelijk te maken, ontwikkelden zij de gepatenteerde 'kissing wheels', het vouwsysteem waarmee de wielen van de scooter naast elkaar staan als zij is ingeklapt. Wilkinson: "Het is dus echt een Nederlandse innovatie."
Er zijn slechts drie stappen en vijf seconden nodig om GiGi in te klappen. De ingeklapte scooter neemt weinig ruimte in en is daardoor makkelijk te stallen in de hal van een woning, op kantoor of in een restaurant. Opladen kan in elk 220V-stopcontact en kost slechts drie uur. De GiGi rijdt net zo comfortabel als een reguliere scooter en haalt met gemak de 25 kilometer per uur. De elektrische scooter stoot geen schadelijke stoffen uit en speelt daarmee in op het actuele beleid om de uitstoot van fijnstof in de binnensteden sterk terug te dringen, onder meer door het verbieden van scooters die op benzine rijden.
Geen opmerkingen: