Ruimte voor meer treinen tussen Utrecht en Nijmegen
In de toekomst gaan er fors meer treinen rijden op het traject Schiphol - Utrecht - Nijmegen.
Het wordt drukker op het spoor én op de weg. Automobilisten en fietsers staan dan ook steeds langer voor een dichte overweg. Dat is onplezierig en soms zelfs onveilig.
Daarom legt ProRail in Veenendaal twee nieuwe tunnels aan, één voor auto's en één voor langzaam verkeer, zoals fietsers, scooters en voetgangers. Als de tunnels onder het spoor klaar zijn, eind 2019, kan een overweg verdwijnen.
In Driebergen-Zeist wordt het stationsgebied volledig vernieuwd. De drukke overweg op de Hoofdstraat is al opgeheven en vanaf 29 augustus rijdt het verkeer onder het spoor door. Een mooie mijlpaal, want in het verleden lag de overweg 25 minuten per uur dicht.
Het wordt drukker op het spoor én op de weg. Automobilisten en fietsers staan dan ook steeds langer voor een dichte overweg. Dat is onplezierig en soms zelfs onveilig.
Daarom legt ProRail in Veenendaal twee nieuwe tunnels aan, één voor auto's en één voor langzaam verkeer, zoals fietsers, scooters en voetgangers. Als de tunnels onder het spoor klaar zijn, eind 2019, kan een overweg verdwijnen.
In Driebergen-Zeist wordt het stationsgebied volledig vernieuwd. De drukke overweg op de Hoofdstraat is al opgeheven en vanaf 29 augustus rijdt het verkeer onder het spoor door. Een mooie mijlpaal, want in het verleden lag de overweg 25 minuten per uur dicht.
Geen opmerkingen: