Advies: meer treinen in daluren en rond de spits
Er moeten meer intercity’s in de randen van de spits komen tussen Utrecht en Deventer en in de avonduren tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam. ’s Avonds en op zondag moeten er twee keer zoveel Sprinters gaan rijden tussen ’s-Hertogenbosch en Nijmegen. Hiervoor pleit Rover samen met andere consumentenorganisaties in het advies aan NS.
NS heeft haar plannen voor dienstregeling 2020 voorgelegd aan Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov. Rover is blij met het plan van NS om meer treinen te laten rijden tussen Utrecht en Amersfoort en in de spits tussen Harderwijk en Amersfoort. Helaas betekent dit wel dat reizigers tussen Zwolle en Zoetermeer en Den Haag Centraal langer onderweg zijn door een slechtere aansluiting in Utrecht.
Rover en de andere consumentenorganisaties zien ruimte voor meer verbeteringen. Zij pleiten voor extra Sprinters in de avonduren en op zondag, onder meer tussen ’s-Hertogenbosch en Nijmegen. De nieuwe Intercity Den Haag Centraal – Deventer zou ook aan de randen van de spits moeten rijden tussen Amersfoort en Deventer. De Intercity’s tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam zouden ’s avonds een uur langer een kwartierdienst moeten rijden om een betere verbinding tussen de Randstad en Noord- en Oost-Nederland te bieden.
Daarnaast pleiten de consumentenorganisaties nog voor diverse andere verbeteringen zoals extra treinen in de spits op drukke trajecten, een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen, extra treinen naar Zandvoort in de zomer, een spits-sprinter van Amersfoort naar Harderwijk, bediening van Heerenveen IJsstadion en betere aansluitingen in onder meer Gouda en Sittard.
NS heeft haar plannen voor dienstregeling 2020 voorgelegd aan Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov. Rover is blij met het plan van NS om meer treinen te laten rijden tussen Utrecht en Amersfoort en in de spits tussen Harderwijk en Amersfoort. Helaas betekent dit wel dat reizigers tussen Zwolle en Zoetermeer en Den Haag Centraal langer onderweg zijn door een slechtere aansluiting in Utrecht.
Rover en de andere consumentenorganisaties zien ruimte voor meer verbeteringen. Zij pleiten voor extra Sprinters in de avonduren en op zondag, onder meer tussen ’s-Hertogenbosch en Nijmegen. De nieuwe Intercity Den Haag Centraal – Deventer zou ook aan de randen van de spits moeten rijden tussen Amersfoort en Deventer. De Intercity’s tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam zouden ’s avonds een uur langer een kwartierdienst moeten rijden om een betere verbinding tussen de Randstad en Noord- en Oost-Nederland te bieden.
Daarnaast pleiten de consumentenorganisaties nog voor diverse andere verbeteringen zoals extra treinen in de spits op drukke trajecten, een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen, extra treinen naar Zandvoort in de zomer, een spits-sprinter van Amersfoort naar Harderwijk, bediening van Heerenveen IJsstadion en betere aansluitingen in onder meer Gouda en Sittard.
Geen opmerkingen: