Ads Top

ProRail: investeren in de mobiliteit en stations van Nederland

De afgelopen tien jaar zijn er door ProRail ruim vijftig moderne stations bijgebouwd of vernieuwd. Dat blijkt uit het jaarverslag. Nederland is het eerste land in Europa waar alle stations toegankelijk zijn gemaakt voor blinden en slechtzienden. Op bijna alle stations, groot en klein, zijn geleidelijnen aangebracht en overal zijn trappen en liften voorzien van brailleplaatjes met stationsinformatie. Op veel grote stations zijn stationsplattegronden in reliëf en met contrasterende kleuren beschikbaar.

Reizigers zullen in 2019 20 procent minder overlast gaan ondervinden van alle werkzaamheden dan in 2018 en 2017. Door een nieuwe werkwijze kan ProRail meer treinen laten rijden terwijl er aan het spoor wordt gewerkt. Werkzaamheden worden bijvoorbeeld verder vooruit gepland in een zogenaamde masterplanning.

Het afgelopen jaar stonden treinen minder vaak stil door een storing aan de infrastructuur, 10 procent minder dan in 2017. ProRail heeft naar eigen zeggen maatregelen genomen om het aantal verstoringen terug te dringen en zo overlast voor reizigers te beperken. Met bijvoorbeeld speciale tracéteams op de drukste trajecten, met nieuwe technieken en innovaties om verstoringen te voorkomen en door afspraken te maken over het sneller oplossen van incidenten.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.