Rover wil compensatie voor gedupeerde reizigers Leiden
Rover vraagt NS om met compensatie te komen voor reizigers die de afgelopen drie weken ernstige hinder hebben ondervonden door de spoorwerkzaamheden rondom Leiden. Rover kreeg honderden klachten binnen over vertragingen en overvolle treinen tijdens deze periode.
Een dezer dagen zijn grootschalige werkzaamheden rondom Leiden voltooid. De afgelopen drie weken hebben veel reizigers in de Randstad overlast door ervaren. Reizigers met grote vertragingen kunnen een deel van hun treinkaartje terugbetaald krijgen volgens de ‘geld terug bij vertraging’-normen van NS, maar Rover vindt dat reizigers wel iets extra’s verdient hebben. De gevolgen waren tenslotte ook veel extremer: zo melden meerdere reizigers aan Rover in totaal een complete werkdag een vertragingen te hebben verloren.
Eind maart gaf Rover al aan dat NS veel meer treinen dan nodig schrapte, waardoor reizigers van Haarlem tot Lelystad veel hinder ondervonden door de werkzaamheden bij Leiden. De overgebleven treinen waren vaak korter dan normaal. Een oproep van Rover om dubbeldekkers in te zetten voor meer ruimte, kreeg geen gehoor. Het meldpunt volle treinen van Rover registreerde 1336 klachten tijdens de werkzaamheden, fors meer dan normaal in deze periode van het jaar (640 klachten in 2018).
Veel reizigers vragen Rover of er compensatie kan worden verwacht. Het gaat dan bijvoorbeeld om reizigers met een NS-abonnement die op eigen kosten alternatief vervoer hebben geregeld, of reizigers met een 1e klas ticket die geen gebruik konden maken van de 1e klas. Rover vraagt NS om coulant met compensatieverzoeken om te gaan. Daarnaast zou een attentie zoals een gedeeltelijke teruggave van de abonnementskosten, een gratis dagkaartje of 1e klas upgrade, volgens Rover ook een mooi gebaar zijn.
Een dezer dagen zijn grootschalige werkzaamheden rondom Leiden voltooid. De afgelopen drie weken hebben veel reizigers in de Randstad overlast door ervaren. Reizigers met grote vertragingen kunnen een deel van hun treinkaartje terugbetaald krijgen volgens de ‘geld terug bij vertraging’-normen van NS, maar Rover vindt dat reizigers wel iets extra’s verdient hebben. De gevolgen waren tenslotte ook veel extremer: zo melden meerdere reizigers aan Rover in totaal een complete werkdag een vertragingen te hebben verloren.
Eind maart gaf Rover al aan dat NS veel meer treinen dan nodig schrapte, waardoor reizigers van Haarlem tot Lelystad veel hinder ondervonden door de werkzaamheden bij Leiden. De overgebleven treinen waren vaak korter dan normaal. Een oproep van Rover om dubbeldekkers in te zetten voor meer ruimte, kreeg geen gehoor. Het meldpunt volle treinen van Rover registreerde 1336 klachten tijdens de werkzaamheden, fors meer dan normaal in deze periode van het jaar (640 klachten in 2018).
Veel reizigers vragen Rover of er compensatie kan worden verwacht. Het gaat dan bijvoorbeeld om reizigers met een NS-abonnement die op eigen kosten alternatief vervoer hebben geregeld, of reizigers met een 1e klas ticket die geen gebruik konden maken van de 1e klas. Rover vraagt NS om coulant met compensatieverzoeken om te gaan. Daarnaast zou een attentie zoals een gedeeltelijke teruggave van de abonnementskosten, een gratis dagkaartje of 1e klas upgrade, volgens Rover ook een mooi gebaar zijn.
Geen opmerkingen: