Den Haag Centraal krijgt XL-reisinformatiescherm
Reizigers op Den Haag Centraal kunnen vanaf 6 januari alle vertrektijden en reisadviezen in één oogopslag zien. Vanaf dan gaat het XL-reisinformatiescherm aan dat NS en ProRail aanbieden. Het plaatsen en testen van het scherm van 7 bij 2 meter is een nauwkeurige puzzel en is inmiddels gestart. De testperiode eindigt op 6 januari en dan is het scherm voor reizigers beschikbaar. Om 13.00 uur gaat het aan.
“Dit XL-reisinformatiescherm is een lang gekoesterde wens van onze reizigers. We zijn heel blij om vandaag gehoor aan die wens te kunnen geven. Het team van NS en ProRail heeft keihard gewerkt om er voor te zorgen dat het er nu hangt”, vertelt Marjan Rintel, directeur operatie bij NS. Het grote scherm is een aanvulling op de serviceverlening. Marjan Rintel vervolgt: “Een extra houvast voor reizigers, naast de kleinere overzichtsborden op het station en natuurlijk de informatie in de NS-app. Vanwege de omvang dient het meteen als centraal punt in de stationshal.”
Bij het plaatsen van een mega groot reisinformatiescherm komt veel kijken. “De reisinformatie moet van een afstand goed leesbaar zijn en het is noodzakelijk dat het scherm tegen vocht en kou kan”, vertelt Astrid Bunt, directeur stations bij ProRail. Ook was het zoeken naar een geschikte locatie. Het is belangrijk dat het scherm direct opvalt voor binnenkomende reizigers, zonder dat dit de loop van andere reizigers hindert.
Het reisinformatiescherm toont alle vertrektijden van het komende half uur en komt voor de poortjes aan de centrumzijde van het station te hangen. Bij het kiezen van de locatie hebben we rekening gehouden met de leesbaarheid vanuit alle hoeken van de hal en de looproute van de meeste reizigers vanaf trams naar de treinen.
Op Rotterdam Centraal hangt sinds 18 december een XL-reisinformatiescherm en ook Utrecht krijgt er nog eentje later dit jaar, als de vergunning rond is. De schermen worden door leveranciers KITT Engineering BV en Ngage Media BV speciaal ontworpen voor de verschillende stations.
“Dit XL-reisinformatiescherm is een lang gekoesterde wens van onze reizigers. We zijn heel blij om vandaag gehoor aan die wens te kunnen geven. Het team van NS en ProRail heeft keihard gewerkt om er voor te zorgen dat het er nu hangt”, vertelt Marjan Rintel, directeur operatie bij NS. Het grote scherm is een aanvulling op de serviceverlening. Marjan Rintel vervolgt: “Een extra houvast voor reizigers, naast de kleinere overzichtsborden op het station en natuurlijk de informatie in de NS-app. Vanwege de omvang dient het meteen als centraal punt in de stationshal.”
Bij het plaatsen van een mega groot reisinformatiescherm komt veel kijken. “De reisinformatie moet van een afstand goed leesbaar zijn en het is noodzakelijk dat het scherm tegen vocht en kou kan”, vertelt Astrid Bunt, directeur stations bij ProRail. Ook was het zoeken naar een geschikte locatie. Het is belangrijk dat het scherm direct opvalt voor binnenkomende reizigers, zonder dat dit de loop van andere reizigers hindert.
Het reisinformatiescherm toont alle vertrektijden van het komende half uur en komt voor de poortjes aan de centrumzijde van het station te hangen. Bij het kiezen van de locatie hebben we rekening gehouden met de leesbaarheid vanuit alle hoeken van de hal en de looproute van de meeste reizigers vanaf trams naar de treinen.
Op Rotterdam Centraal hangt sinds 18 december een XL-reisinformatiescherm en ook Utrecht krijgt er nog eentje later dit jaar, als de vergunning rond is. De schermen worden door leveranciers KITT Engineering BV en Ngage Media BV speciaal ontworpen voor de verschillende stations.
Geen opmerkingen: