NS: Treinreizigers in 2019 opnieuw vaker tevreden
De tevredenheid van treinreizigers is in 2019 opnieuw hoger dan het jaar ervoor. 89 procent van de NS-reizigers geeft een 7 of hoger, tegenover 86 procent een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarlijkse beoordelings-onderzoek van NS onder 40.000 treinreizigers. Aan het begin van de huidige NS-concessie in 2015 was dit 75 procent.
De waardering voor de klantvriendelijkheid van het treinpersoneel steeg van 92 procent in 2018 naar 94 procent in 2019.
Volgens Thijs Urlings, analist en teamleider klanttevredenheid bij NS, wordt de hoge waardering van de reizigers door verschillende oorzaken verklaard. “De treinen rijden al jaren lang steeds beter op tijd en reizigers zien dat de kans op een zitplaats in de spits behoorlijk op peil blijft, ondanks de reizigersgroei. Ook onze nieuwe moderne nieuwe treinen scoren erg goed. Daarbij zorgt de beleving op de stations voor een hoge tevredenheid. Tot slot ervaren reizigers steeds minder drempels door het gebruik van bijvoorbeeld de OV-fiets en het gebruik van de NS-app.
De waardering voor de klantvriendelijkheid van het treinpersoneel steeg van 92 procent in 2018 naar 94 procent in 2019.
Volgens Thijs Urlings, analist en teamleider klanttevredenheid bij NS, wordt de hoge waardering van de reizigers door verschillende oorzaken verklaard. “De treinen rijden al jaren lang steeds beter op tijd en reizigers zien dat de kans op een zitplaats in de spits behoorlijk op peil blijft, ondanks de reizigersgroei. Ook onze nieuwe moderne nieuwe treinen scoren erg goed. Daarbij zorgt de beleving op de stations voor een hoge tevredenheid. Tot slot ervaren reizigers steeds minder drempels door het gebruik van bijvoorbeeld de OV-fiets en het gebruik van de NS-app.
Geen opmerkingen: