Coronacrisis raakt ombouw regionale tramlijn
De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de vernieuwing van de tramlijn in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.
Op de bouwplaats worden uit oogpunt van veiligheid alleen nog maar kleinere werkploegen toegelaten. Bouwvakkers moeten zoveel mogelijk minimaal 1,5 meter afstand houden, wat ingrijpende gevolgen heeft voor het werk.
Verder is de fabriek van de Spaanse leverancier van de trams vanwege de corona-epidemie gesloten en kunnen trams niet op tijd worden geleverd. Dit alles zet de planning van het project onder forse druk. Er moet rekening mee worden gehouden dat de vernieuwing van de tramlijn als gevolg van verschuivingen niet volledig klaar is op de geplande datum: 20 augustus 2020.
De provincie Utrecht is samen met de aannemer volop aan de slag om de impact van de coronamaatregelen in beeld te brengen. Er moet rekening worden gehouden met een aangepaste planning. Daarom brengt de provincie nu verschillende alternatieve scenario’s in beeld voor dit renovatieproject. Gekeken wordt zowel naar beheersmaatregelen voor het opvangen van de risico’s als het beste alternatief voor de huidige aanpak van dit werk. Daarbij wordt niet alleen meegenomen wat binnen de beschikbare tijd technisch mogelijk is of financieel haalbaar, maar staat het belang van de reizigers en een goed openbaar vervoer zoveel mogelijk centraal.
Op de bouwplaats worden uit oogpunt van veiligheid alleen nog maar kleinere werkploegen toegelaten. Bouwvakkers moeten zoveel mogelijk minimaal 1,5 meter afstand houden, wat ingrijpende gevolgen heeft voor het werk.
Verder is de fabriek van de Spaanse leverancier van de trams vanwege de corona-epidemie gesloten en kunnen trams niet op tijd worden geleverd. Dit alles zet de planning van het project onder forse druk. Er moet rekening mee worden gehouden dat de vernieuwing van de tramlijn als gevolg van verschuivingen niet volledig klaar is op de geplande datum: 20 augustus 2020.
De provincie Utrecht is samen met de aannemer volop aan de slag om de impact van de coronamaatregelen in beeld te brengen. Er moet rekening worden gehouden met een aangepaste planning. Daarom brengt de provincie nu verschillende alternatieve scenario’s in beeld voor dit renovatieproject. Gekeken wordt zowel naar beheersmaatregelen voor het opvangen van de risico’s als het beste alternatief voor de huidige aanpak van dit werk. Daarbij wordt niet alleen meegenomen wat binnen de beschikbare tijd technisch mogelijk is of financieel haalbaar, maar staat het belang van de reizigers en een goed openbaar vervoer zoveel mogelijk centraal.
Geen opmerkingen: