Meer ruimte voor fietsers en ov op de nieuwe Binnenring
Naast de Ring A10 voor auto’s, is er binnenkort ook de Binnenring in Amsterdam voor fietsers en het openbaar vervoer. Te herkennen aan de brede, rode fietspad en de extra lange tramhaltes.
De Binnenring wordt stukje bij beetje gemaakt. In maart legt de gemeente het stuk Sarphatistraat Zuid, het deel tussen het Weesperplein en het Frederiksplein.
De binnenring loopt vanaf het Haarlemmerplein via de Marnixstraat, Weteringschans en de Sarphatistraat naar de Czaar Peterstraat.
Op de Binnenring hebben fietsers meer ruimte. De auto mag er rijden met een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. Ook tramhaltes worden aangepast. Omdat er meer trams rijden, verlengt de gemeente op sommige delen van de Binnenring de haltes. Zo kunnen er twee trams stoppen.
De Binnenring wordt stukje bij beetje gemaakt. In maart legt de gemeente het stuk Sarphatistraat Zuid, het deel tussen het Weesperplein en het Frederiksplein.
De binnenring loopt vanaf het Haarlemmerplein via de Marnixstraat, Weteringschans en de Sarphatistraat naar de Czaar Peterstraat.
Op de Binnenring hebben fietsers meer ruimte. De auto mag er rijden met een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. Ook tramhaltes worden aangepast. Omdat er meer trams rijden, verlengt de gemeente op sommige delen van de Binnenring de haltes. Zo kunnen er twee trams stoppen.
Geen opmerkingen: