Test aanmeldservice krijgt vervolg
NS gaat voorlopig door met het testen van een aanmeldservice. De afgelopen vijf weken onderzocht NS of zo’n dienst kan helpen om reizigers voor vertrek inzicht te geven in welke trein druk is en welke niet. Door beter te spreiden en pieken te voorkomen, kunnen meer reizigers op een verantwoorde manier gebruikmaken van de trein.
Een kleine 5000 reizigers namen deel aan de test. In totaal maakten zij bijna 150.000 treinreizen, die vooraf werden aangemeld.
Zestig van de testers vindt de service makkelijk in gebruik, tegen 23 procent die het daarmee oneens is. Eveneens 60 procent van de testers noemt het waarschijnlijk dat ze de dienst aan zouden raden aan anderen.
NS wil onderzoeken of het mogelijk is om fietsen in de trein weer toe te staan, wanneer deze vooraf worden aangemeld. Ook wil NS kijken of de aanmeldservice kan bijdragen aan het verruimen van de reis- en collegetijden van studenten. Over deze en andere mogelijke toepassingen gaat NS in gesprek met reizigersorganisaties, overheid en andere vervoerders.
Een kleine 5000 reizigers namen deel aan de test. In totaal maakten zij bijna 150.000 treinreizen, die vooraf werden aangemeld.
Zestig van de testers vindt de service makkelijk in gebruik, tegen 23 procent die het daarmee oneens is. Eveneens 60 procent van de testers noemt het waarschijnlijk dat ze de dienst aan zouden raden aan anderen.
NS wil onderzoeken of het mogelijk is om fietsen in de trein weer toe te staan, wanneer deze vooraf worden aangemeld. Ook wil NS kijken of de aanmeldservice kan bijdragen aan het verruimen van de reis- en collegetijden van studenten. Over deze en andere mogelijke toepassingen gaat NS in gesprek met reizigersorganisaties, overheid en andere vervoerders.
Geen opmerkingen: