66e Sprinter gemoderniseerd
Zeker 66 van de 131 Sprinters (type Sprinter Light Train) zijn vernieuwd en daarmee is NS over de helft. Met de vernieuwing biedt deze trein het hoogste niveau van toegankelijkheid en nog meer comfort, passend bij de wensen van al onze reizigers.
NS laat de 131 Sprinters vernieuwen door het consortium Bombardier Siemens Lighttrain in Aken. Per set van twee gaan de treinen naar de werkplaats in Aken, waar de helft van deze treinen destijds ook is gebouwd door Bombardier. Na een paar weken keren de treinen stuk voor stuk weer terug.
Naast een groot rolstoeltoegankelijk toilet en aan weerszijden van het balkon een schuiftrede krijgt de trein twee gemarkeerde plaatsen voor rolstoelen, een plek voor twee fietsen en een speciale noodknop, call for aid. Met deze knop krijgt de reiziger, in geval van nood, direct contact met de machinist. Voor mensen met een visuele beperking is tactiele (=voelbare) en auditieve (=hoorbare) informatie aangebracht zodat zij zo goed mogelijk op de tast hun weg kunnen vinden in en rond het toilet.
NS laat de 131 Sprinters vernieuwen door het consortium Bombardier Siemens Lighttrain in Aken. Per set van twee gaan de treinen naar de werkplaats in Aken, waar de helft van deze treinen destijds ook is gebouwd door Bombardier. Na een paar weken keren de treinen stuk voor stuk weer terug.
Naast een groot rolstoeltoegankelijk toilet en aan weerszijden van het balkon een schuiftrede krijgt de trein twee gemarkeerde plaatsen voor rolstoelen, een plek voor twee fietsen en een speciale noodknop, call for aid. Met deze knop krijgt de reiziger, in geval van nood, direct contact met de machinist. Voor mensen met een visuele beperking is tactiele (=voelbare) en auditieve (=hoorbare) informatie aangebracht zodat zij zo goed mogelijk op de tast hun weg kunnen vinden in en rond het toilet.
Geen opmerkingen: