NS voelt voor Lelylijn
De NS is voorstander van de Lelylijn. Die heeft zo zijn voordelen. De belangrijkste is wel de reistijd. Met de Lelylijn wordt die 40 minuten korter ten opzichte van de huidige reistijd. Ook krijgen Drachten en Emmeloord dan een station.
Inwoners van deze plaatsen kunnen in plaats van de auto voor de trein kiezen. NS vermoedt dat zeker 12.000 mensen extra per dag met de trein zullen gaan. Dat zijn dus heel veel kilometers die niet meer in een auto worden gereden. O
En als laatste krijgt het noorden met de Lelylijn nu twee verbindingen. Mocht er een keer een verstoring zijn, dan kan er omgereisd worden.
Wat NS betreft blijft het niet bij de aanleg van de Lelylijn alleen. Ook de bestaande verbinding tussen Amsterdam en het Noorden, via Zwolle en Meppel, vraagt om extra investeringen. Daarom wordt met partners als het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, ProRail en provincies gekeken naar mogelijkheden om op korte termijn de verbinding via Zwolle sneller te maken.
Inwoners van deze plaatsen kunnen in plaats van de auto voor de trein kiezen. NS vermoedt dat zeker 12.000 mensen extra per dag met de trein zullen gaan. Dat zijn dus heel veel kilometers die niet meer in een auto worden gereden. O
En als laatste krijgt het noorden met de Lelylijn nu twee verbindingen. Mocht er een keer een verstoring zijn, dan kan er omgereisd worden.
Wat NS betreft blijft het niet bij de aanleg van de Lelylijn alleen. Ook de bestaande verbinding tussen Amsterdam en het Noorden, via Zwolle en Meppel, vraagt om extra investeringen. Daarom wordt met partners als het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, ProRail en provincies gekeken naar mogelijkheden om op korte termijn de verbinding via Zwolle sneller te maken.
Geen opmerkingen: