Fietsverlichtingscampagne in IJsselstein zet jongeren letterlijk in het licht
Om het gebruik van goede fietsverlichting te stimuleren, staat op de hoek van de Tepestraat en de Van der Postsstraat in IJsselstein de ‘snap into the light box’.
In deze mobiele box kunnen jongeren hun eigen Snapchat- en Instagramberichten maken met speciale blacklightfilters. Met de gemaakte foto’s en video’s maken ze kans op prijzen.
De box is onderdeel van de fietsverlichtingscampagne AAN in Utrecht, geïnitieerd door de provincie Utrecht. Op vrijdag 21 januari van 14.00 - 18.00 uur is de box opengesteld voor publiek.
Hoewel uit onderzoek blijkt dat 84 procent van de Nederlanders het niet verstandig vindt om zonder verlichting in het donker te fietsen, gaat lang niet iedereen (voldoende) verlicht de straat op. Zo denkt 1 op de 10 fietsers dat een reflector voldoende bescherming biedt en repareert of vervangt een kwart van de fietsers een fietslamp die kapot is niet. En dat brengt risico’s met zich mee. Met goede verlichting neemt het risico dat een fietser in het donker wordt aangereden met 20 procent af.
Geen opmerkingen: