Ads Top

NS vernieuwt ticketserviceformule op stations


NS gaat de service op stations aanpassen: meer online en persoonlijke hulp waar nodig. Het aantal vaste ticketservicebalies op stations wordt teruggebracht. Daarvoor in de plaats blijven op sommige stations servicemedewerkers aanwezig in de stationshal en op het perron of krijgen reizigers ondersteuning op afstand via de servicezuil of eigen telefoon. Op stations waar dat nodig is blijft een vaste servicebalie.

Dit zijn de veranderingen op een rij:

Op 251 stations (nu 237): hulp op afstand via telefoon/servicezuil
Op 10 stations (nu 5): servicemedewerkers aanwezig op station/perron + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (gele stippen op de kaart)
Op 4 stations (nu 0): OV Service & Ticket winkel + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (rode stippen op de kaart)
Op 13 stations (nu 36): OV Service & Tickets winkel + servicemedewerkers aanwezig op station/perron + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (groene stippen op de kaart)

NS gaat de service op stations aanpassen: meer online en persoonlijke hulp waar nodig. Zo sluiten we onze service beter aan op de wensen van onze reizigers die steeds meer zaken online regelen. We brengen het aantal vaste ticketservicebalies op stations terug. Daarvoor in de plaats blijven op sommige stations servicemedewerkers aanwezig in de stationshal en op het perron of krijgen reizigers ondersteuning op afstand via de servicezuil of eigen telefoon. Op stations waar dat nodig is blijft een vaste servicebalie. Daarnaast blijven we investeren in de NS-app om onze onlinedienstverlening te verbeteren. We willen in het begin van 2022 starten met het doorvoeren van de veranderingen.

Dit zijn de veranderingen op een rij:

Op 251 stations (nu 237): hulp op afstand via telefoon/servicezuil
Op 10 stations (nu 5): servicemedewerkers aanwezig op station/perron + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (gele stippen op de kaart)
Op 4 stations (nu 0): OV Service & Ticket winkel + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (rode stippen op de kaart)
Op 13 stations (nu 36): OV Service & Tickets winkel + servicemedewerkers aanwezig op station/perron + hulp op afstand via telefoon/servicezuil (groene stippen op de kaart)
ns ticketsserviceformules op stations

De oorspronkelijke plannen heeft NS eind 2020 al aangekondigd. Na advies van Rover en de andere consumentenorganisaties besloot NS om de loketten op stations Haarlem en Zwolle wel open te houden, net als de nachtloketten op stations Schiphol Airport en Amsterdam Centraal. Ook besloot NS gehoor te geven aan de wens om servicemedewerkers te behouden op stations Deventer, Breda en Amsterdam Bijlmer Arena. Daarbij volgt NS ook het advies op om de medewerkers langer aanwezig te laten zijn, namelijk op werkdagen tot 21:00 uur in het geval van een station zonder loket. Stations met een loket krijgen een koopavond. Dit geeft meer reizigers uit de regio kans om te reizen naar dit streekloket.

De belangrijkste wijzigingen ten opzichte van het voorgenomen besluit van december 2020 zijn:

Haarlem behoudt een OV Service & Tickets winkel en aanwezigheid van servicemedewerkers op het station of perron.
Op Deventer blijven servicemedewerkers aanwezig op het station of perron.
Breda behoudt een OV Service & Tickets winkel en aanwezigheid van servicemedewerkers op het station of perron.
Zwolle behoudt een OV Service & Tickets winkel en aanwezigheid van servicemedewerkers op het station of perron.
Op Amsterdam Bijlmer Arena blijven servicemedewerkers aanwezig op het station of perron.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.