Rover: Hoe verder met Brussel - Amsterdam?
De directeur van de Belgische spoorwegen NMBS, Marc Descheemaecker, heeft met één klap het vastgelopen dossier Beneluxverbinding nieuw leven in geblazen. Zijn schets van de technische toestand van de treinen van AnsaldoBreda was onthutsend maar geheel juist.
Zijn voornemen om weer met klassieke treinen te gaan rijden van Amsterdam naar Brussel klinkt als muziek in de oren van de reizigers, die nu berustend of tandenknarsend moeten overstappen in Roosendaal of in Den Haag om Amsterdam of Brussel te bereiken. NSHispeed zei het overstappen vreselijk te vinden, maar deed er niets aan. NSHispeed slaagde er nooit in om meer dan negen Thalys-treinen naar Parijs te laten rijden. Marc Descheemaecker regelt gewoon twaalf Thalys-treinen. Hij kan dat. NSHispeed kan dat niet.
Zijn voornemen om weer met klassieke treinen te gaan rijden van Amsterdam naar Brussel klinkt als muziek in de oren van de reizigers, die nu berustend of tandenknarsend moeten overstappen in Roosendaal of in Den Haag om Amsterdam of Brussel te bereiken. NSHispeed zei het overstappen vreselijk te vinden, maar deed er niets aan. NSHispeed slaagde er nooit in om meer dan negen Thalys-treinen naar Parijs te laten rijden. Marc Descheemaecker regelt gewoon twaalf Thalys-treinen. Hij kan dat. NSHispeed kan dat niet.
Geen opmerkingen: