RET introduceert nieuwe functionaliteit OV-chipkaart: OVMiles
De RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor haar klanten met gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. Het enige dat de reiziger hoeft te doen om Miles te sparen is reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis. Hoe meer kilometers een reiziger reist met de RET, hoe meer Miles hij spaart.
De RET was het eerste vervoersbedrijf in Nederland dat destijds de OV-chipkaart introduceerde en vindt het nu tijd voor een nieuwe fase. Pedro Peters, algemeen directeur RET: “Wij hebben altijd gezegd dat we met de chipkaart meer mogelijkheden gingen bieden voor de klanten. Nu zijn we zo ver dat we onze klanten een, voor het OV, uniek aanbod kunnen doen met OVMiles.”
Met OVMiles kunnen OV-chipkaart gebruikers naast het gemak van de kaart ook sparen voor leuke kortingen en extra’s. De RET start deze week met een testperiode onder 1.000 reizigers. Na een geslaagde testperiode, is het programma in januari open voor alle reizigers, die gebruik maken van het vervoer van de RET. RET is vandaag begonnen met de werving van 1.000 ‘testklanten’. Hierbij geldt “Wie het eerst komt......”Het nieuwe loyaliteitsprogramma is bedoeld voor klanten van de RET en wordt mogelijk gemaakt door de speciale samenwerking tussen RET en 21 toonaangevende Rotterdamse bedrijven, zoals Blijdorp, Euromast, Feyenoord, Hotel New York, SS Rotterdam, Spido en museum Boymans van Beuningen. OVMiles is een nieuwe toepassing op de OV-chipkaart, ontwikkeld door RET met de medewerking van en gecertificeerd en getoetst door TranslinkSystems (TLS).
Klanten van de RET kunnen gratis meedoen aan OVMiles.Via de OV-chipkaart staat iedere gereisde kilometer automatisch voor een gespaarde Mile. Deze Miles kunnen via de speciale site OVmiles.nl of direct bij een deelnemend bedrijf worden gebruikt voor korting of extra’s zoals een cadeautje of een exclusieve rondleiding. Daarnaast worden reizigers die gekozen hebben voor een reis met het OV naar de OVMiles-partners regelmatig met een extraatje beloond. RET en deelnemende bedrijven organiseren speciale aanbiedingen en winacties, via website en mailings. Iedere deelnemende klant kan via een eigen account Miles besteden en bijhouden hoeveel Miles gespaard zijn.
Naast het reizen van A naar B’ wil RET haar klanten steeds meer service bieden, onder andere met ‘de aanvullende diensten van de OV-chipkaart. Eerder dit jaar was dat reizen op rekening voor bedrijven en recent ook de Scholenkaart waarmee scholen de reiskosten na afloop per factuur kunnen betalen. Met de komst van OVMiles verwacht de RET haar reizigers nog meer aan zich te binden. Na aanmelding en activatie van de OV-chipkaart hoeft de klant er niets extra’s voor te doen. RET wil daarnaast het gebruik van het OV naar echt Rotterdamse bestemmingen stimuleren. De OVMiles-partners, waar reizigers hun Miles kunnen besteden, verwachten dankzij het OVMiles programma een nieuwe groep klanten aan zich te binden. De typisch Rotterdamse attracties worden veel bezocht door toeristen of mensen die in Rotterdam een dagje uit gaan, terwijl de inwoners van de regio Rotterdam ook van een bezoek aan de Spido, Feyenoord of de SS Rotterdam kunnen genieten.
De RET was het eerste vervoersbedrijf in Nederland dat destijds de OV-chipkaart introduceerde en vindt het nu tijd voor een nieuwe fase. Pedro Peters, algemeen directeur RET: “Wij hebben altijd gezegd dat we met de chipkaart meer mogelijkheden gingen bieden voor de klanten. Nu zijn we zo ver dat we onze klanten een, voor het OV, uniek aanbod kunnen doen met OVMiles.”
Met OVMiles kunnen OV-chipkaart gebruikers naast het gemak van de kaart ook sparen voor leuke kortingen en extra’s. De RET start deze week met een testperiode onder 1.000 reizigers. Na een geslaagde testperiode, is het programma in januari open voor alle reizigers, die gebruik maken van het vervoer van de RET. RET is vandaag begonnen met de werving van 1.000 ‘testklanten’. Hierbij geldt “Wie het eerst komt......”Het nieuwe loyaliteitsprogramma is bedoeld voor klanten van de RET en wordt mogelijk gemaakt door de speciale samenwerking tussen RET en 21 toonaangevende Rotterdamse bedrijven, zoals Blijdorp, Euromast, Feyenoord, Hotel New York, SS Rotterdam, Spido en museum Boymans van Beuningen. OVMiles is een nieuwe toepassing op de OV-chipkaart, ontwikkeld door RET met de medewerking van en gecertificeerd en getoetst door TranslinkSystems (TLS).
Klanten van de RET kunnen gratis meedoen aan OVMiles.Via de OV-chipkaart staat iedere gereisde kilometer automatisch voor een gespaarde Mile. Deze Miles kunnen via de speciale site OVmiles.nl of direct bij een deelnemend bedrijf worden gebruikt voor korting of extra’s zoals een cadeautje of een exclusieve rondleiding. Daarnaast worden reizigers die gekozen hebben voor een reis met het OV naar de OVMiles-partners regelmatig met een extraatje beloond. RET en deelnemende bedrijven organiseren speciale aanbiedingen en winacties, via website en mailings. Iedere deelnemende klant kan via een eigen account Miles besteden en bijhouden hoeveel Miles gespaard zijn.
Naast het reizen van A naar B’ wil RET haar klanten steeds meer service bieden, onder andere met ‘de aanvullende diensten van de OV-chipkaart. Eerder dit jaar was dat reizen op rekening voor bedrijven en recent ook de Scholenkaart waarmee scholen de reiskosten na afloop per factuur kunnen betalen. Met de komst van OVMiles verwacht de RET haar reizigers nog meer aan zich te binden. Na aanmelding en activatie van de OV-chipkaart hoeft de klant er niets extra’s voor te doen. RET wil daarnaast het gebruik van het OV naar echt Rotterdamse bestemmingen stimuleren. De OVMiles-partners, waar reizigers hun Miles kunnen besteden, verwachten dankzij het OVMiles programma een nieuwe groep klanten aan zich te binden. De typisch Rotterdamse attracties worden veel bezocht door toeristen of mensen die in Rotterdam een dagje uit gaan, terwijl de inwoners van de regio Rotterdam ook van een bezoek aan de Spido, Feyenoord of de SS Rotterdam kunnen genieten.
Geen opmerkingen: