'OV-bedrijven moeten minder snel beboeten'
Het OV loket wil dat vervoerders stoppen met abonnementhouders als zwartrijder te behandelen wanneer zij zijn vergeten in te checken. Ook zou er beleid ontwikkeld moeten worden voor de incidentele reizigers met een papieren kaartje, die soms door de complexiteit van het systeem vergeten in te checken of dit bij de verkeerde vervoerder doen. Dat adviseert het OV loket in de laatste kwartaalrapportage.
Voor reizigers die een kaartje met datum kopen, is het niet altijd duidelijk dat het daarnaast nog verplicht is met dit kaartje in te checken. Ook gaat het inchecken wel eens mis op stations waar paaltjes van meerdere vervoerders staan. Het OV loket stelt dat het onredelijk is reizigers in deze gevallen een boete te geven, toch komt het nog steeds voor.
Voor reizigers die een kaartje met datum kopen, is het niet altijd duidelijk dat het daarnaast nog verplicht is met dit kaartje in te checken. Ook gaat het inchecken wel eens mis op stations waar paaltjes van meerdere vervoerders staan. Het OV loket stelt dat het onredelijk is reizigers in deze gevallen een boete te geven, toch komt het nog steeds voor.
Geen opmerkingen: