Ads Top

ACM: meer regulering nodig voor markt mobiliteitsdiensten

Toezichthouder ACM concludeert dat de Nederlandse markt voor mobiliteitsdiensten niet concurrerend genoeg is. Partijen die mobiliteitsdiensten willen aanbieden, zijn afhankelijk van het OV-chipkaartsysteem van TLS en reisproducten en informatie van OV-bedrijven.

Bij de vorige marktscan in 2013 waren de aandelen van TLS in handen van de NS (68,75 procent), de GVB (12,5 procent), de RET (12,5 procent) en de HTM (6,25 procent). Andere (regionale) vervoerders namen wel diensten af van TLS, maar waren zelf geen aandeelhouder. Dit zorgde voor ongelijke verhoudingen.

Sinds 31 december 2015 is de Co̦peratie Openbaar Vervoerbedrijven U.A Рwaarin alle concessiehoudende vervoerders vertegenwoordigd zijn Рeigenaar van TLS. Hiermee is een einde gekomen aan de situatie van ongelijke zeggenschap van de concessiehoudende vervoersbedrijven over de activiteiten van TLS.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.