Geen treinen tussen Hilversum en Amersfoort dit weekend
ProRail en aannemer BAM bouwen aan een tijdelijke overweg in Hilversum. Het zijn noodzakelijke voorbereidingen op de bouw van een onderdoorgang, waar men begin volgend jaar mee van start wil gaan.
In het voorjaar van 2020 start de bouw van de spoorwegonderdoorgang in de Oosterengweg in Hilversum. Via de tijdelijke overweg, die nu gebouwd wordt, kunnen fietsers, voetgangers en hulpdiensten straks toch het spoor kruisen. Deze tijdelijke overweg wordt in april 2020 in gebruik genomen. De huidige overweg wordt gesloten. In 2022 is de spoorwegonderdoorgang in de Oosterengweg klaar.
De werkzaamheden vallen onder het project HOV (Hoogwaardig Openbaar Vervoer) in ’t Gooi. Dat project zorgt voor de aanleg van een snelle busverbinding tussen Huizen en Hilversum. In Hilversum komt dan parallel aan het spoor een vrije busbaan te liggen. Ook die wordt door ProRail gebouwd. Door in de drukke Oosterengweg een onderdoorgang te bouwen, heeft het verkeer straks geen last van kruisende treinen en bussen. Door de beperkte ruimte krijgt de onderdoorgang een bijzondere vorm. Het krijgt twee niveaus boven elkaar: onder voor snel verkeer en boven voor langzaam verkeer.
In het voorjaar van 2020 start de bouw van de spoorwegonderdoorgang in de Oosterengweg in Hilversum. Via de tijdelijke overweg, die nu gebouwd wordt, kunnen fietsers, voetgangers en hulpdiensten straks toch het spoor kruisen. Deze tijdelijke overweg wordt in april 2020 in gebruik genomen. De huidige overweg wordt gesloten. In 2022 is de spoorwegonderdoorgang in de Oosterengweg klaar.
De werkzaamheden vallen onder het project HOV (Hoogwaardig Openbaar Vervoer) in ’t Gooi. Dat project zorgt voor de aanleg van een snelle busverbinding tussen Huizen en Hilversum. In Hilversum komt dan parallel aan het spoor een vrije busbaan te liggen. Ook die wordt door ProRail gebouwd. Door in de drukke Oosterengweg een onderdoorgang te bouwen, heeft het verkeer straks geen last van kruisende treinen en bussen. Door de beperkte ruimte krijgt de onderdoorgang een bijzondere vorm. Het krijgt twee niveaus boven elkaar: onder voor snel verkeer en boven voor langzaam verkeer.
Geen opmerkingen: