Nachtbus gaat weer aansluiten op nachttrein Leiden
Sinds kort zijn de vertrektijden van de nachtnet treinen op Leiden Centraal aangepast. De Intercity’s vertrekken vroeger naar Schiphol Airport zodat reizigers vanuit Den Haag en Rotterdam korter onderweg zijn naar Schiphol Airport. Op verzoek van Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov is NS in gesprek gegaan met Arriva om ook de tijden van nachtbus 800 uit Zoetermeer aan te passen zodat de aansluiting voor reizigers tussen Zoetermeer en Schiphol niet verloren gaat.
Dit gesprek heeft resultaat gehad. NS heeft in het besluit over de dienstregeling laten weten dat lijn 800 binnenkort vroeger zal gaan rijden. Wel heeft NS aangegeven dat dit mogelijk niet direct zou gebeuren. Helaas zijn de tijden van lijn 800 inderdaad nog niet aangepast. Rover dringt er bij Arriva op dit snel te doen.
Rover en de andere consumentenorganisaties hebben in hetzelfde advies ook gevraagd of de nieuwe Sprinters van het type SNG kunnen worden voorzien van een Sandite installatie. Deze installatie smeert een speciale gel op de rails om in de herfst overlast van vallende bladeren op de rails te voorkomen. Nu zet NS om deze reden in de herfst enkele oude Sprinters in die zo’n installatie hebben. Dit is echter onwenselijk omdat deze oude Sprinters geen gelijkvloerse instap hebben en ook iets minder hard kunnen optrekken. NS heeft aangegeven dat waarschijnlijk in de herfst van 2020 de nieuwe Sprinters met een Sandite installatie kunnen rijden. Voor deze herfst heeft NS de dienstregeling tussen Groningen en Zwolle op verzoek van de consumentenorganisaties aangepast. Hierdoor blijft de aansluiting van deze Sprinter op de Sprinter naar Lelystad en verder alsnog behouden.
Dit gesprek heeft resultaat gehad. NS heeft in het besluit over de dienstregeling laten weten dat lijn 800 binnenkort vroeger zal gaan rijden. Wel heeft NS aangegeven dat dit mogelijk niet direct zou gebeuren. Helaas zijn de tijden van lijn 800 inderdaad nog niet aangepast. Rover dringt er bij Arriva op dit snel te doen.
Rover en de andere consumentenorganisaties hebben in hetzelfde advies ook gevraagd of de nieuwe Sprinters van het type SNG kunnen worden voorzien van een Sandite installatie. Deze installatie smeert een speciale gel op de rails om in de herfst overlast van vallende bladeren op de rails te voorkomen. Nu zet NS om deze reden in de herfst enkele oude Sprinters in die zo’n installatie hebben. Dit is echter onwenselijk omdat deze oude Sprinters geen gelijkvloerse instap hebben en ook iets minder hard kunnen optrekken. NS heeft aangegeven dat waarschijnlijk in de herfst van 2020 de nieuwe Sprinters met een Sandite installatie kunnen rijden. Voor deze herfst heeft NS de dienstregeling tussen Groningen en Zwolle op verzoek van de consumentenorganisaties aangepast. Hierdoor blijft de aansluiting van deze Sprinter op de Sprinter naar Lelystad en verder alsnog behouden.
Geen opmerkingen: