KLM verlegt grens met vervangen vliegtuig door trein
KLM vervangt met ingang van 29 maart 2020 één dagelijkse vlucht tussen Schiphol en Brussel door stoelcapaciteit op de hogesnelheidstrein Thalys. KLM, Thalys en NS hebben de afgelopen maanden intensief samengewerkt om dit mogelijk te maken. Roger van Boxtel, president directeur van NS, noemt de stap van KLM grensverleggend en een opmaat naar meer. Stientje van Veldhoven, Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, noemt de trein op korte afstanden binnen Europa niet alleen de meest duurzame, maar ook een comfortabele en snelle optie voor reizigers.
De trein is op korte afstanden binnen Europa niet alleen de meest duurzame, maar ook een comfortabele en snelle optie voor reizigers.
Stientje van Veldhoven: "Dat een spoorvervoerder en vliegmaatschappij de handen ineen slaan om reizigers tussen Schiphol en Brussel te verleiden om te kiezen voor de trein is een mooie stap in de goede richting. Want de trein is op korte afstanden binnen Europa niet alleen de meest duurzame, maar ook een comfortabele en snelle optie voor reizigers.
Op bestemmingen als Brussel, Parijs, Londen en Berlijn, kan de trein de auto en het vliegtuig overstijgen. Om op meer bestemmingen een duurzame vervanger van vliegen te worden, is er meer actie nodig. Dit vraagt om hogere frequenties, meer capaciteit, kortere reistijden en concurrerende tarieven.
De trein is op korte afstanden binnen Europa niet alleen de meest duurzame, maar ook een comfortabele en snelle optie voor reizigers.
Stientje van Veldhoven: "Dat een spoorvervoerder en vliegmaatschappij de handen ineen slaan om reizigers tussen Schiphol en Brussel te verleiden om te kiezen voor de trein is een mooie stap in de goede richting. Want de trein is op korte afstanden binnen Europa niet alleen de meest duurzame, maar ook een comfortabele en snelle optie voor reizigers.
Op bestemmingen als Brussel, Parijs, Londen en Berlijn, kan de trein de auto en het vliegtuig overstijgen. Om op meer bestemmingen een duurzame vervanger van vliegen te worden, is er meer actie nodig. Dit vraagt om hogere frequenties, meer capaciteit, kortere reistijden en concurrerende tarieven.
Geen opmerkingen: