Verder onderweg naar automatisch bestuurbare trein
Het wordt steeds drukker op het spoor. En dat betekent dat er de komende jaren méér treinen over het bestaande spoor moeten rijden.
Geautomatiseerd rijden, ook wel Automatic Train Operation (ATO) genoemd, kan hiervoor één van de slimme en innovatieve oplossingen zijn. Om ATO een stap verder te brengen, voert ProRail de komende tijd testen uit samen met Arriva, de provincie Groningen en treinbouwer Stadler.
Men gaat meten wat de resultaten zijn van ATO op bijvoorbeeld de aankomsttijden, de nauwkeurigheid van stoppen en het energieverbruik. Het testen gebeurt in de provincie Groningen tussen de stations Groningen en Buitenpost. Deze testen zijn een opmaat naar de eerste test met personen waarbij men wil kijken hoe reizigers het rijden onder ATO beleven.
Geautomatiseerd rijden, ook wel Automatic Train Operation (ATO) genoemd, kan hiervoor één van de slimme en innovatieve oplossingen zijn. Om ATO een stap verder te brengen, voert ProRail de komende tijd testen uit samen met Arriva, de provincie Groningen en treinbouwer Stadler.
Men gaat meten wat de resultaten zijn van ATO op bijvoorbeeld de aankomsttijden, de nauwkeurigheid van stoppen en het energieverbruik. Het testen gebeurt in de provincie Groningen tussen de stations Groningen en Buitenpost. Deze testen zijn een opmaat naar de eerste test met personen waarbij men wil kijken hoe reizigers het rijden onder ATO beleven.
Geen opmerkingen: