Rover buigt zich over dienstregeling 2023
NS heeft haar plannen voor de dienstregeling 2023 ingediend. Belangenvereniging Rover ziet een aantal positieve punten, maar betreurt het voorstel om in de zomerperiode minder spitstreinen te laten rijden.
Omdat door inzet van minder treinen in de spits de wachttijd op een aansluiting voor reizigers langer wordt, ziet Rover liever dat er kortere treinen worden ingezet. Daarmee kan extra wachttijd worden voorkomen.
Rover ziet ook een aantal positieve punten. Rover is blij dat het advies om de spits-sprinter tussen Utrecht en Houten Castellum voortaan in beide richtingen op elk station te laten stoppen door NS is overgenomen. De reizigers op dit traject zullen daar zeker blij mee zijn.
Verder is het voor reizigers in het noorden van Nederland goed nieuws dat hun reis op het traject Zwolle – Groningen korter wordt.
Omdat door inzet van minder treinen in de spits de wachttijd op een aansluiting voor reizigers langer wordt, ziet Rover liever dat er kortere treinen worden ingezet. Daarmee kan extra wachttijd worden voorkomen.
Rover ziet ook een aantal positieve punten. Rover is blij dat het advies om de spits-sprinter tussen Utrecht en Houten Castellum voortaan in beide richtingen op elk station te laten stoppen door NS is overgenomen. De reizigers op dit traject zullen daar zeker blij mee zijn.
Verder is het voor reizigers in het noorden van Nederland goed nieuws dat hun reis op het traject Zwolle – Groningen korter wordt.
Geen opmerkingen: