Werk aan het spoor en nieuw perron in Tilburg
ProRail is eind september gestart met aanpassingen van het spoor bij Station Tilburg, station Universiteit en daartussen. Met de aanpassingen kan een groeiend aantal reizigers van de stations in Tilburg gebruik blijven maken.
Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden is de bouw van een vierde perron op station Tilburg. Deze komt aan de kant van het Burgemeester Stekelenburgplein. Bij de aanleg van de stationspassage is al rekening gehouden met dit nieuwe perron, waardoor de overlast beperkt is. De werkzaamheden vinden plaats van september 2022 tot en met najaar 2023.
Er zijn twee periodes, in juli en augustus 2023, dat er minder of geen treinen rijden. Dan wordt het vierde perron afgemaakt en zijn er op meerdere plekken op het spoor werkzaamheden.
Op station Universiteit worden de perrons aangepast. Er komt meer ruimte en nieuw meubilair voor reizigers. Daarnaast zijn er werkzaamheden aan het spoor, zoals de aanpassing van bovenleidingen en seinen en wissels.
Sinds 2013 wordt er gewerkt om Tilburg goed bereikbaar te houden per spoor. Met de bouw van het vierde perron nadert het einde van de grootschalige vernieuwing van het stationsgebied. In 2015 werd het monumentale ‘kroepoekdak’ opgeknapt en kreeg het station een nieuwe onderdoorgang die de Spoorzone met het centrum verbind. De bushalte en de openbare ruimte werden vernieuwd en vorig jaar zijn er twee nieuwe fietsenstallingen in gebruik genomen.
Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden is de bouw van een vierde perron op station Tilburg. Deze komt aan de kant van het Burgemeester Stekelenburgplein. Bij de aanleg van de stationspassage is al rekening gehouden met dit nieuwe perron, waardoor de overlast beperkt is. De werkzaamheden vinden plaats van september 2022 tot en met najaar 2023.
Er zijn twee periodes, in juli en augustus 2023, dat er minder of geen treinen rijden. Dan wordt het vierde perron afgemaakt en zijn er op meerdere plekken op het spoor werkzaamheden.
Op station Universiteit worden de perrons aangepast. Er komt meer ruimte en nieuw meubilair voor reizigers. Daarnaast zijn er werkzaamheden aan het spoor, zoals de aanpassing van bovenleidingen en seinen en wissels.
Sinds 2013 wordt er gewerkt om Tilburg goed bereikbaar te houden per spoor. Met de bouw van het vierde perron nadert het einde van de grootschalige vernieuwing van het stationsgebied. In 2015 werd het monumentale ‘kroepoekdak’ opgeknapt en kreeg het station een nieuwe onderdoorgang die de Spoorzone met het centrum verbind. De bushalte en de openbare ruimte werden vernieuwd en vorig jaar zijn er twee nieuwe fietsenstallingen in gebruik genomen.
Geen opmerkingen: