De reiziger op plaats 1, 2 en 3
Het NS-jaarverslag verscheen vrijdag en in het begeleidend persbericht was te lezen: “NS levert een belangrijke maatschappelijke bijdrage aan de mobiliteit in Nederland. In de herijkte strategie legt NS de komende jaren de focus op Nederland en het verder verbeteren van de operationele prestaties op het Nederlandse spoor. Hierbij staat de reiziger op plek 1,2 en 3 en moeten wij het iedere dag een stapje beter doen,” aldus Huges. Door nauwe samenwerking met ProRail, de andere OV-bedrijven, de eigen ervaringen met Qbuzz (100% deelneming sinds 2013) en de samenwerking met HTM wil NS verder een naadloze reis van deur tot deur bieden. Alleen door intensieve samenwerking in het belang van de klant, kunnen wij dit realiseren.”
Het jaarverslag bevat aardige feiten. Zo is het aantal gebruikers van de OV-fiets naar 160.000 gestegen en het aantal ritten naar 1, 4 miljoen. De C02 uitstoot van een treinreiziger is een kwart van die van een automobilist. De actie low car diet wordt in dit kader vermeld. Toegegeven wordt dat treinpunctualiteit niet alles zegt, omdat er lijnen en stations zijn die er negatief uitspringen en waar reigers veel hinder ondervinden. Erkend wordt dat de reizigerstevredenheid eigenlijk te laag is.
Het jaarverslag bevat aardige feiten. Zo is het aantal gebruikers van de OV-fiets naar 160.000 gestegen en het aantal ritten naar 1, 4 miljoen. De C02 uitstoot van een treinreiziger is een kwart van die van een automobilist. De actie low car diet wordt in dit kader vermeld. Toegegeven wordt dat treinpunctualiteit niet alles zegt, omdat er lijnen en stations zijn die er negatief uitspringen en waar reigers veel hinder ondervinden. Erkend wordt dat de reizigerstevredenheid eigenlijk te laag is.
Geen opmerkingen: