ARCADIS tekent voor ontwerp traminfrastructuur Uithoflijn
ARCADIS, de leidende wereldwijd opererende ontwerp- en adviesorganisatie op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving, werkt mee aan de nieuwe Uithoflijn in Utrecht. ARCADIS heeft opdracht gekregen van aannemer BAM voor ontwerpleiding en het ontwerp van onder meer het spoor, kabels en leidingen, bovenleiding, installaties, tractievoeding, kunstwerken en gebouwen. Met deze opdracht is een omzet gemoeid van ongeveer 5 miljoen euro.
De Uithoflijn verbindt Utrecht Centraal Station met Utrecht Science Park De Uithof. De lijn loopt langs station Utrecht Vaartsche Rijn, voetbalstadion Galgenwaard, Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, UMC Utrecht naar P+R De Uithof. Het tracé is acht kilometer lang en telt negen haltes. BAM is inmiddels gestart met ontwerpactiviteiten, mobilisatie en werkvoorbereiding. De feitelijke aanleg van de traminfrastructuur start volgens planning eind 2015/begin 2016. Medio 2018 start de exploitatie - het moment waarop reizigers gebruik kunnen maken van de Uithoflijn. In 2011 is begonnen met de aanleg van de onderbouw. De bouw van de Uithoflijn kost circa € 440 miljoen; het aandeel van BAM daarin is circa € 70 miljoen.
De Uithoflijn verbindt Utrecht Centraal Station met Utrecht Science Park De Uithof. De lijn loopt langs station Utrecht Vaartsche Rijn, voetbalstadion Galgenwaard, Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, UMC Utrecht naar P+R De Uithof. Het tracé is acht kilometer lang en telt negen haltes. BAM is inmiddels gestart met ontwerpactiviteiten, mobilisatie en werkvoorbereiding. De feitelijke aanleg van de traminfrastructuur start volgens planning eind 2015/begin 2016. Medio 2018 start de exploitatie - het moment waarop reizigers gebruik kunnen maken van de Uithoflijn. In 2011 is begonnen met de aanleg van de onderbouw. De bouw van de Uithoflijn kost circa € 440 miljoen; het aandeel van BAM daarin is circa € 70 miljoen.
Geen opmerkingen: