Slechte communicatie bij OV storing
Niet alleen grote storingen in het OV, maar vooral de manieren waarop vervoerders hier mee omgaan, veroorzaken klachten bij reizigers. Dat blijkt uit de rapportage van het OV loket over het eerste kwartaal van 2015. Reizigers klagen over slechte communicatie bij storingen en moeilijkheden bij het aanvragen van geld terug bij vertraging.
Het eerste kwartaal van 2015 werd gekenmerkt door een aantal grote storingen in het treinverkeer, waarbij het soms erg lang duurde de dienstregeling weer op te starten. Dat hierbij wederom de informatievoorziening naar reizigers het liet afweten, blijkt uit het grote aantal klachten dat hierover binnenkwam bij het OV loket. “Reizigers kunnen vaak wel enig begrip opbrengen voor calamiteiten, maar stuiten vaak op – in hun ogen – gebrekkige informatievoorziening”, schrijft het Ov loket in de kwartaalrapportage. “Ze willen weten waar ze gegeven de nieuwe situatie aan toe zijn. Soms klagen reizigers ook over het feit dat er wel een trein, maar geen personeel beschikbaar is om die trein te rijden”.
Het eerste kwartaal van 2015 werd gekenmerkt door een aantal grote storingen in het treinverkeer, waarbij het soms erg lang duurde de dienstregeling weer op te starten. Dat hierbij wederom de informatievoorziening naar reizigers het liet afweten, blijkt uit het grote aantal klachten dat hierover binnenkwam bij het OV loket. “Reizigers kunnen vaak wel enig begrip opbrengen voor calamiteiten, maar stuiten vaak op – in hun ogen – gebrekkige informatievoorziening”, schrijft het Ov loket in de kwartaalrapportage. “Ze willen weten waar ze gegeven de nieuwe situatie aan toe zijn. Soms klagen reizigers ook over het feit dat er wel een trein, maar geen personeel beschikbaar is om die trein te rijden”.
Geen opmerkingen: