Responstijd bij spoorincidenten met 60 procent verkort
Sinds de implementatie in 2014 van SpoorWeb, een incidentmanagementsysteem verrijkt met locatiedata en big data, heeft ProRail de responstijd bij incidenten met 60 procent verkort. Met dit systeem kan ProRail sneller en beter reageren op incidentmeldingen waardoor incidenten en calamiteiten sneller worden verholpen. Geodan was verantwoordelijk voor de implementatie van SpoorWeb bij ProRail, die zij samen met partner NICE Systems uitvoerde.
Op en rond het spoor zijn circa tienduizend verstoringen per jaar, van technische storingen en incidenten tot crisissituaties die centraal vanuit het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) in Utrecht worden afgehandeld. SpoorWeb, de incidentmanagementoplossing van Geodan-NICE, stelt ProRail in staat deze incidenten te managen via één geïntegreerd informatie- en communicatieplatform waarin op basis van location intelligence en de specifieke kenmerken van het incident, realtime het meest geschikte afhandelscenario wordt bepaald.
SpoorWeb zorgt ervoor dat tijdens een calamiteit alle relevante partijen, zoals hulpdiensten snel worden gealarmeerd en de snelste aanrijroute krijgen. Daarnaast biedt het systeem één centraal platform voor het realtime delen en uitwisselen van relevante informatie over een incident en het verloop ervan zodat effectieve communicatie en een gecoördineerde aanpak zijn geborgd. De oplossing voor ProRail is gebaseerd op een combinatie van het scenariogestuurde crisismanagementsysteem van Geodan en het incidentmanagementsysteem Situator van NICE.
Geodan heeft voor dit ambitieuze project de samenwerking gezocht met het toonaangevende NICE, die organisaties slimmer laat werken met inzet van situation management-oplossingen op basis van big data. Henri van Mil, directeur Sales & Marketing van Geodan, is tevreden over de samenwerking en de resultaten. "Met SpoorWeb kan ProRail niet alleen de veiligheidsscenario's makkelijker toepassen, het systeem zorgt ook voor tijdwinst en besparing van kosten. Dit project is een uitstekend voorbeeld hoe wij bedrijfskritische activiteiten van toonaangevende vitale infra-organisaties kunnen ondersteunen."
De winst zit 'm in de combinatie van expertise van beide bedrijven: de inzet van situation management van NICE en location intelligence van Geodan voor het vermijden en bestrijden van incidenten. Daarmee verbetert de operationele efficiency sterk en worden dus kosten bespaard. En dat is essentieel voor alle bedrijven en organisaties verantwoordelijk voor vitale infrastructuur, zoals havens, luchthavens, railinfrabedrijven, petrochemische industrie en overheden.
Op en rond het spoor zijn circa tienduizend verstoringen per jaar, van technische storingen en incidenten tot crisissituaties die centraal vanuit het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) in Utrecht worden afgehandeld. SpoorWeb, de incidentmanagementoplossing van Geodan-NICE, stelt ProRail in staat deze incidenten te managen via één geïntegreerd informatie- en communicatieplatform waarin op basis van location intelligence en de specifieke kenmerken van het incident, realtime het meest geschikte afhandelscenario wordt bepaald.
SpoorWeb zorgt ervoor dat tijdens een calamiteit alle relevante partijen, zoals hulpdiensten snel worden gealarmeerd en de snelste aanrijroute krijgen. Daarnaast biedt het systeem één centraal platform voor het realtime delen en uitwisselen van relevante informatie over een incident en het verloop ervan zodat effectieve communicatie en een gecoördineerde aanpak zijn geborgd. De oplossing voor ProRail is gebaseerd op een combinatie van het scenariogestuurde crisismanagementsysteem van Geodan en het incidentmanagementsysteem Situator van NICE.
Geodan heeft voor dit ambitieuze project de samenwerking gezocht met het toonaangevende NICE, die organisaties slimmer laat werken met inzet van situation management-oplossingen op basis van big data. Henri van Mil, directeur Sales & Marketing van Geodan, is tevreden over de samenwerking en de resultaten. "Met SpoorWeb kan ProRail niet alleen de veiligheidsscenario's makkelijker toepassen, het systeem zorgt ook voor tijdwinst en besparing van kosten. Dit project is een uitstekend voorbeeld hoe wij bedrijfskritische activiteiten van toonaangevende vitale infra-organisaties kunnen ondersteunen."
De winst zit 'm in de combinatie van expertise van beide bedrijven: de inzet van situation management van NICE en location intelligence van Geodan voor het vermijden en bestrijden van incidenten. Daarmee verbetert de operationele efficiency sterk en worden dus kosten bespaard. En dat is essentieel voor alle bedrijven en organisaties verantwoordelijk voor vitale infrastructuur, zoals havens, luchthavens, railinfrabedrijven, petrochemische industrie en overheden.
Geen opmerkingen: