Check-uit-alert nu voor alle NS-reizigers
NS Extra, de gepersonaliseerde dienst met vergeten check-uit-alert, is vanaf nu beschikbaar voor alle treinreizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. Na een proef van 7 maanden, biedt NS het als gratis nieuwe dienst aan voor alle reizigers. Zo helpen we reizigers die vergeten uit te checken om te voorkomen dat zij geld laten liggen.
Deelnemers krijgen - als ze op een treinstation zijn vergeten uit te checken - binnen een paar dagen automatisch een e-mail, waarna ze dit eenvoudig kunnen corrigeren en het geld via de kaartautomaat terug krijgen. Bij vaste trajecten geeft NS reizigers het teveel afgeschreven bedrag automatisch terug.
De ervaringen van de deelnemers aan de proef waren goed. Binnen één dag kwamen er dubbel zoveel aanmeldingen binnen als waar vooraf rekening mee werd gehouden: niet 10.000, maar 20.000 vrijwilligers deden uiteindelijk mee. Werkte de check-uit-alert? De cijfers: 2.800 deelnemers waren tijdens de proef daadwerkelijk vergeten uit te checken. Zij ontvingen allemaal het teveel betaalde bedrag terug. De check-uit alert werd door 75% (zeer) aantrekkelijk gevonden.
Alle treinreizigers met een persoonlijke OV-chipkaart kunnen zich op ns.nl/nsextra voor de dienst aanmelden. Om de dienst mogelijk te maken, geven zij NS inzicht in hun reisgegevens. NS gebruikt deze alleen voor NS Extra en niet voor andere doeleinden, deze gegevens worden nooit met derden gedeeld. Deelnemers kunnen te allen tijde hun deelname beëindigen. Voor reizigers die NS geen inzicht willen geven in hun reizen verandert er niks. Ook zij kunnen het geld bij een vergeten check-uit terugvragen, dat kan via NS.nl of NS Klantenservice. Maar zij kunnen daarvan geen persoonlijke alert ontvangen, omdat voor deze dienst toestemming nodig is.
Met NS Extra wil NS een bijdrage leveren aan het terugdringen van het aantal vergeten check-uits. Op 82 stations zijn of worden de poortjes gesloten. Daarnaast wordt er geëxperimenteerd met een app en “beacons” op de stations Schiphol en Utrecht Centraal, die een signaal geven als een reiziger vergeet uit te checken.
Deelnemers krijgen - als ze op een treinstation zijn vergeten uit te checken - binnen een paar dagen automatisch een e-mail, waarna ze dit eenvoudig kunnen corrigeren en het geld via de kaartautomaat terug krijgen. Bij vaste trajecten geeft NS reizigers het teveel afgeschreven bedrag automatisch terug.
De ervaringen van de deelnemers aan de proef waren goed. Binnen één dag kwamen er dubbel zoveel aanmeldingen binnen als waar vooraf rekening mee werd gehouden: niet 10.000, maar 20.000 vrijwilligers deden uiteindelijk mee. Werkte de check-uit-alert? De cijfers: 2.800 deelnemers waren tijdens de proef daadwerkelijk vergeten uit te checken. Zij ontvingen allemaal het teveel betaalde bedrag terug. De check-uit alert werd door 75% (zeer) aantrekkelijk gevonden.
Alle treinreizigers met een persoonlijke OV-chipkaart kunnen zich op ns.nl/nsextra voor de dienst aanmelden. Om de dienst mogelijk te maken, geven zij NS inzicht in hun reisgegevens. NS gebruikt deze alleen voor NS Extra en niet voor andere doeleinden, deze gegevens worden nooit met derden gedeeld. Deelnemers kunnen te allen tijde hun deelname beëindigen. Voor reizigers die NS geen inzicht willen geven in hun reizen verandert er niks. Ook zij kunnen het geld bij een vergeten check-uit terugvragen, dat kan via NS.nl of NS Klantenservice. Maar zij kunnen daarvan geen persoonlijke alert ontvangen, omdat voor deze dienst toestemming nodig is.
Met NS Extra wil NS een bijdrage leveren aan het terugdringen van het aantal vergeten check-uits. Op 82 stations zijn of worden de poortjes gesloten. Daarnaast wordt er geëxperimenteerd met een app en “beacons” op de stations Schiphol en Utrecht Centraal, die een signaal geven als een reiziger vergeet uit te checken.
Geen opmerkingen: