OV kan efficiënter in krimp-gebieden
In het rapport ‘Als de gewone bus verdwijnt’ stelt de Rover-werkgroep Krimp voor het reguliere Openbaar vervoer (OV) met het doelgroepenvervoer te integreren. Volgens hen kan dat leiden tot efficiëntie en kostenbesparing in krimp-gebieden. Wel moet aan een aantal voorwaarden m.b.t de communicatie en toegankelijkheid worden voldaan.
De Omnibus, de Multibus, de Woei, de Bij en zelfs de Postbus. Het zijn enkele namen voor busjes uit binnen- en buitenland van lokale initiatieven om vervoer te bieden in dunbevolkte gebieden. De vele vreemde namen bieden weinig duidelijkheid voor de gebruiker. Bovendien zijn de vervoersvoorwaarden nogal verschillend. Bijvoorbeeld alleen voor reizigers met een beperking, voor ouderen of voor inwoners en niet terug te vinden op 9292.
De Omnibus, de Multibus, de Woei, de Bij en zelfs de Postbus. Het zijn enkele namen voor busjes uit binnen- en buitenland van lokale initiatieven om vervoer te bieden in dunbevolkte gebieden. De vele vreemde namen bieden weinig duidelijkheid voor de gebruiker. Bovendien zijn de vervoersvoorwaarden nogal verschillend. Bijvoorbeeld alleen voor reizigers met een beperking, voor ouderen of voor inwoners en niet terug te vinden op 9292.
Geen opmerkingen: