NS informeert consumenten duidelijker
De informatie die de Nederlandse Spoorwegen (NS) op haar website en per mail verstrekte aan consumenten was op sommige punten onjuist of onduidelijk. Met name de informatie over het opzeggen van abonnementen voldeed niet. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft NS opgedragen de informatie aan te passen aan de wettelijke regels. NS heeft dit gedaan. Anita Vegter, bestuurslid van ACM: “Het is in het belang van consumenten dat zij via de website duidelijk worden geïnformeerd. Alleen dan kunnen zij bewuste keuzes maken. Ook over het beëindigen van hun abonnement.”
ACM ontving via haar loket ConsuWijzer meldingen van consumenten over het opzeggen van hun NS-abonnement. Omdat ACM het belangrijk vindt dat bedrijven zich houden aan de regels voor het opzeggen heeft zij hen hier de afgelopen tijd herhaaldelijk op gewezen. De toezichthouder treedt daarom nu direct op en heeft dat ook bij NS gedaan.
ACM ontving via haar loket ConsuWijzer meldingen van consumenten over het opzeggen van hun NS-abonnement. Omdat ACM het belangrijk vindt dat bedrijven zich houden aan de regels voor het opzeggen heeft zij hen hier de afgelopen tijd herhaaldelijk op gewezen. De toezichthouder treedt daarom nu direct op en heeft dat ook bij NS gedaan.
Geen opmerkingen: